Autostrada Soarelui va fi gata in vara anului 2009
Data publicarii: 14-12-2006
El a mai precizat ca, de anul viitor, vor fi incepute lucrarile la centura ocolitoare a Constantei, aceasta facand legatura cu litoralul.
Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat ca in urmatorii doi ani vor fi inceputi 800 de kilometri de autoastrada, astfel ca in cinci-sapte ani Romania va avea o retea care ne va permite sa fim aproape de cea europeana. "Multumesc lui Berceanu pentru ca a cheltuit bani si pentru ca va cheltui si in anii urmator", a spus Vladescu, facand referire la fondurile alocate pentru constructia de autostrazi.
Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a mai spus ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. In urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.
Berceanu a adaugat ca in 10 ani e posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri.
"In 2006 s-au finalizat 17,6 kilometri de autostrada, la care se adauga alti 37 de kilometri de pe tronsonul Drajna-Fetesti. Anul viitor vor fi finalizati 70 de kilometri sar alti 400 vor fi in lucru", a subliniat Berceanu.
Portiunea din Autostrada Soarelui dintre Fetesti si Cernavoda, receptionata joi de ministrul Radu Berceanu, a fost construita cu ajutorul Comisiei Europene, care a acordat Romaniei un grant de 26,4 milioane de euro.
"Comisia Europeana, prin Facilitatea ISPA, a acordat Romaniei un sprijin financiar nerambursabil in valoare de 26.410.608,46 de euro pentru reabilitarea autostrazii Bucuresti - Constanta, sectiunea Fetesti - Cernavoda, in scopul de a imbunatati conditiile de trafic, prin alinierea acestora la standardele internationale. Aceste lucrari vor imbunatati considerabil conditiile de trafic pe Autostrada Trans-Europeana Nord-Sud si pe Coridorul IV Pan-European ce traverseaza teritoriul Romaniei de la vest la est pe directia Nadlac - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Cernavoda - Constanta", se precizeaza intr-un comunicat transmis joi de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Guvernului Romaniei a de la bugetul de stat pentru realizarea acestui proiect a fost de 13.538.145,03 de euro.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri