Actionarii Metro au aprobat divizarea companiei
Data publicarii: 07-02-2017 | EconomieActionarii grupului german de distributie Metro AG au votat, luni, in favoarea divizarii grupului in doua entitati, una care va cuprinde operatiunile angro Metro Cash & Carry, iar cealalta se va ocupa de distributia de produse electronice de larg consum, informeaza Reuters.
Foto: (c) FRIEDEMANN VOGEL/ EPA
Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de țări, a demarat de mai mulți ani un vast proces de restructurare pentru a se concentra pe activitățile cash-and-carry și distribuția de produse electronice de larg consum, iar în paralel a vândut magazinele Kaufhof și supermarketurile Real din Europa de Est. Grupul german speră ca, până la mijlocul acestui an, să introducă la bursă activitățile sale cash-and-carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activitățile de distribuție de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
Într-un comunicat de presă difuzat luni seara, Metro a anunțat că această divizare a fost aprobată de 99,95% din drepturile de vot reprezentate. Rezultatul votului era de așteptat, având în vedere că trei dintre cei mai mari investitori ai Metro — Haniel, Beisheim și Schmidt Ruthenbeck—, care împreună, dețin aproape 50% din întregul grup, au anunțat încă înaintea reuniunii anuale că vor sprijini divizarea.
Metro speră că această divizare va permite fiecăreia dintre cele două entități să se lanseze mai ușor în operațiuni de fuziuni și achiziții. Media-Saturn, care deține peste 1.000 de puncte de vânzare în 15 țări din Europa, este considerată de multă vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul concurent din regiune, grupul britanic Dixons Carphone, ceea ce ar permite crearea unui nou lider mondial pe piața distribuției de produse electronice de larg consum, devansând grupul american Best Buy.
Metro Group este una dintre cele mai mari și mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locații în 29 de țări și peste 220.000 de angajați. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. Astăzi, rețeaua numără 32 de magazine în 24 de orașe.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall