BNR estimeaza o inflatie de 0,2%, la finalul lunii martie
Data publicarii: 09-02-2017 | EconomieBanca Nationala a Romaniei (BNR) estimeaza o inflatie de 0,2%, la finalul lunii martie, cu un interval de incertitudine de 0,5% in sus sau in jos, reiese din datele institutiei.
De asemenea, pentru finalul lunii iunie, Banca Centrală a prognozat 0,6%, cu un interval de +/—0,9%, în timp ce în cel de-al treilea trimestru este vorba de 1,3% (+/-1,2%).
BNR a revizuit în jos prognoza de inflație pentru finalul acestui an, cu 0,4 puncte procentuale, la 1,7%, a anunțat, joi, guvernatorul Băncii Centrale, Mugur Isărescu, într-o conferință de presă cu ocazia prezentării Raportului trimestrial asupra inflației.
Pentru sfârșitul anului viitor, BNR estimează o rată a inflației de 3,4%, cu 0,2 puncte procentuale peste prognoza precedentă, ținta fiind de 2,5%, +/—1 punct procentual.
Potrivit guvernatorului, rata anuală a inflației s-a menținut relativ stabilă pe parcursul trimestrului 4 din 2016.
"Cotațiile materiilor prime își consolidează trendul ascendent. Tendința se continuă și în prezent, dar parcă nu atât de accentuat", a spus Isărescu, precizând, de asemenea, că prețul combustibililor a revenit ca dinamică în teritoriul pozitiv.
El a mai arătat că cererea pentru credite a rămas robustă pe partea de lei, dar a constatat o atenuare care pare a fi în corelație cu "derularea neuniformă a programului Prima Casă".
Instituția a anunțat, marți, prin intermediul unui comunicat de presă, că rata anuală a inflației ar putea reveni în teritoriu pozitiv în primul trimestru din acest an, pe fondul epuizării impactului reducerii TVA la 20%.
"Scenariul de bază al prognozei reconfirmă perspectiva revenirii ratei anuale a inflației în teritoriu pozitiv în primul trimestru al anului 2017, pe fondul epuizării impactului reducerii la 20% a cotei standard a TVA. Palierul pe care rata anuală prognozată a inflației se poziționează este, însă, mai scăzut, iar creșterea ei ulterioară este relativ mai lentă, în principal ca urmare a noilor șocuri dezinflaționiste pe partea ofertei survenite în intervalul noiembrie 2016 — februarie 2017. Acestea constau în scăderea tarifelor polițelor RCA și eliminarea taxelor nefiscale, ale căror efecte se alătură celor exercitate de reducerea la 19% a cotei standard a TVA și de eliminarea supra-accizei la carburanți începând cu 1 ianuarie 2017", se arată în comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online