Dacia si Daewoo controleaza, impreuna, 45% din piata auto
Data publicarii: 16-12-2006
Producatorul autohton Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 99.155 de vehicule in perioada ianuarie-noiembrie, urmat la mare distanta de Daewoo, conform buletinului statistic lunar emis vineri de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania. Cota de piata a producatorului pitestean in primele unsprezece luni ale anului a fost de 36,8%, in scadere fata de cele 44,6% din piata pe care le avea la finalul intervalului ianuarie-noiembrie 2005, cand a vandut 105.293 de unitati.
Diminuarea cu 40% a vanzarilor autoutilitarelor Dacia a fost principalul motiv al acestei scaderi, insa reprezentantii producatorului pitestean nu se arata ingrijorati, mai ales ca productia vechii camionete a incetat in decembrie, iar la inceputul lui 2007 va intra pe piata noul Logan furgon.
Daewoo Craiova ocupa pozitia a doua cu 21.722 masini vandute in primele unsprezece luni. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a inregistrat o crestere a numarului de clienti datorita clarificarii viitorului uzinei si a iminentei privatizari a fabricii. Reprezentantii companiei sunt convinsi ca la finele anului vanzarile vor fi in jurul a 24.000 de masini - cu 20% mai mult decat in 2005. In primele unsprezece luni ale anului trecut, Daewoo a vandut 19.089 de masini.
Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul trei in clasamentul vanzarilor, cu 20.659 masini, in scadere fata de cele 22.467 comercializate in aceeasi perioada a anului trecut. Reprezentantii companiei au pus scaderea vanzarilor pe seama unei gestionari defectuoasE a stocurilor de masini si pe seama faptului ca anul a fost mai slab in modele noi.
Marcile Skoda si Volkswagen ocupa pozitiile patru, respectiv cinci cu vanzari de 18.414 (fata de 13.608 in aceeasi perioada a anului trecut - Skoda) si 15.682 (in crestere de la 11.875) - Volkswagen.
Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 12.234 vehicule comercializate in ianuarie-noiembrie (9.944), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 11.559 automobile (7.001), conform statisticilor APIA.
Topul primelor zece marci este incheiat de Opel, cu 10.147 automobile (5.132, in perioada similara din 2005), Fiat cu 8.649 de vehicule (5.833) si Hyundai cu 7.420 masini comercializate (4.342).
In afara de primii zece clasati, alti cinci producatori de automobile au mai reusit sa depaseasca pragul de 3.000 de automobile vandute in acest an: Toyota, Iveco, Mercedes, Citroen si Seat.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză