Alexandru Petrescu: Romania are mult mai multe avantaje competitive decat salariile mici

Data publicarii: 16-03-2017 | Economie

Romania are mult mai multe avantaje competitive decat salariile mici, si anume forta de munca inalt calificata, un mediu de afaceri predictibil, sectoare economice cu valoare adaugata mare si un cadru fiscal atractiv, afirma ministrul pentru Mediul de Afaceri, Alexandru Petrescu, intr-un comunicat remis AGERPRES.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a participat joi la întâlnirea reprezentanților BMW Group cu companii românești din industria IT, pentru încheierea unor parteneriate în vederea dezvoltării de soluții software cu aplicabilitate în industria auto.

"Prezentul proiect evidențiază faptul că România este un bun teren pentru investiții, că România are mult mai multe avantaje competitive decât salariile mici, și anume forță de muncă înalt calificată cu o infuzie puternică de absolvenți din domenii digitale și tehnologice, un mediu de afaceri predictibil, sectoare economice cu valoare adăugată mare, bine reprezentate în investiții străine impulsionând totodată dinamica IMM-urilor pe verticală și orizontală și un cadru fiscal atractiv", a declarat Alexandru Petrescu.

Potrivit comunicatului, prin acest parteneriat între sectorul IT din România și BMW Group, România se aliniază tendinței europene de digitalizare a industriei, proiectul fiind o evidență a progresului digital și tehnologic din țară și o recunoaștere internațională a calităților specialiștilor IT care activează în echipele companiilor internaționale de top.

Industria IT joacă un rol tot mai accentuat în industria auto. BMW Group, companie cu tradiție în inovație și digitalizare a demarat anul trecut, în România, un amplu proiect de identificare de noi posiblități de colaborare cu parteneri și furnizori din industria software.

"În anul 2007 era prezentată strategia care definea perioada de dezvoltare a companiei BMV Group, inclusiv lansarea brand-ului BMW i și a programului BMW Efficient Dynamics. În martie 2016 s-a lansat noua strategie pe termen mediu și lung, Strategy NUMBER ONE > Next, care are digitalizarea în prim plan și este construită pe baza conceptului A.C.E.S — Autonomous, Connected, Electrified and Shared. Pentru aceasta, BMW Group a dezvoltat o serie de parteneriate strategice importante care să susțină dezvoltarea de tehnologii noi, precum cea a condusului autonom. Tot pentru a susține dezvoltarea condusului autonom, BMW Group a anunțat în decembrie 2016 deschiderea unui centru de competențe lângă München. În prezent, BMW Group are aproape 600 de angajați în acest domeniu. Majoritatea este reprezentată de dezvoltatori de software — iar numărul acestora este în creștere", se mai arată în comunicatul Ministerului pentru Mediul de Afaceri.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: