Alexandru Petrescu: Romania are mult mai multe avantaje competitive decat salariile mici
Data publicarii: 16-03-2017 | EconomieRomania are mult mai multe avantaje competitive decat salariile mici, si anume forta de munca inalt calificata, un mediu de afaceri predictibil, sectoare economice cu valoare adaugata mare si un cadru fiscal atractiv, afirma ministrul pentru Mediul de Afaceri, Alexandru Petrescu, intr-un comunicat remis AGERPRES.
Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a participat joi la întâlnirea reprezentanților BMW Group cu companii românești din industria IT, pentru încheierea unor parteneriate în vederea dezvoltării de soluții software cu aplicabilitate în industria auto.
"Prezentul proiect evidențiază faptul că România este un bun teren pentru investiții, că România are mult mai multe avantaje competitive decât salariile mici, și anume forță de muncă înalt calificată cu o infuzie puternică de absolvenți din domenii digitale și tehnologice, un mediu de afaceri predictibil, sectoare economice cu valoare adăugată mare, bine reprezentate în investiții străine impulsionând totodată dinamica IMM-urilor pe verticală și orizontală și un cadru fiscal atractiv", a declarat Alexandru Petrescu.
Potrivit comunicatului, prin acest parteneriat între sectorul IT din România și BMW Group, România se aliniază tendinței europene de digitalizare a industriei, proiectul fiind o evidență a progresului digital și tehnologic din țară și o recunoaștere internațională a calităților specialiștilor IT care activează în echipele companiilor internaționale de top.
Industria IT joacă un rol tot mai accentuat în industria auto. BMW Group, companie cu tradiție în inovație și digitalizare a demarat anul trecut, în România, un amplu proiect de identificare de noi posiblități de colaborare cu parteneri și furnizori din industria software.
"În anul 2007 era prezentată strategia care definea perioada de dezvoltare a companiei BMV Group, inclusiv lansarea brand-ului BMW i și a programului BMW Efficient Dynamics. În martie 2016 s-a lansat noua strategie pe termen mediu și lung, Strategy NUMBER ONE > Next, care are digitalizarea în prim plan și este construită pe baza conceptului A.C.E.S — Autonomous, Connected, Electrified and Shared. Pentru aceasta, BMW Group a dezvoltat o serie de parteneriate strategice importante care să susțină dezvoltarea de tehnologii noi, precum cea a condusului autonom. Tot pentru a susține dezvoltarea condusului autonom, BMW Group a anunțat în decembrie 2016 deschiderea unui centru de competențe lângă München. În prezent, BMW Group are aproape 600 de angajați în acest domeniu. Majoritatea este reprezentată de dezvoltatori de software — iar numărul acestora este în creștere", se mai arată în comunicatul Ministerului pentru Mediul de Afaceri.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut