Femeile-manager, rezultate spectaculoase
Data publicarii: 18-12-2006
Desi femeile reprezinta 51% din populatia totala si 46,5% din populatia activa, doar 11% din boardurile manageriale au in componenta femei si doar 4% din cei mai bogati oameni din lume sunt femei, arata un studiu realizat de Centrul Parteneriat pentru Egalitate - CPE. In urma unor studii a reiesit ca, in majoritatea cazurilor, companiile care au o mai mare reprezentare a sexului feminin la nivel de top management au rezultate financiare mai ridicate decat companiile in care femeile sunt mai putin reprezentate in top management, fapt confirmat si de situatia celor 500 de companii de succes americane.
Si cu toate acestea, atitudinile manifestate fata de femeile leadership determina o prezenta mult mai scazuta a acestora in functiile de conducere in comparatie cu barbatii. Comportamentele tipic masculine sunt considerate importante pentru calitatea de leader. Astfel, ca multe femei adopta aceste comportamente specific masculine pentru a putea reusi ca leaderi, riscand sa-si piarda feminitatea. Cu toate acestea, studiul arata ca posesia caracteristicilor feminine pare sa nu diminueze sansele de a deveni leader, atat vreme cat ele sunt insotite de comportamente masculine.
Studiul arata ca impresia mai docila pe care femeile au invatat sa o lase celorlalti poate fi asociata cu incompetenta. Femeile au fost incurajate sa adopte de multe ori o atitudine mai rezervata, pe cand ca sa fii leader trebuie sa te afirmi si sa-ti promovezi imaginea. Cand iti asumi rolul de leader, oamenii te percep ca un leader.
Studiile privind genul in organizatii releva faptul ca, desi femeile pot adopta stiluri diferite de leadership decat barbatii, ele sunt cel putin la fel de eficiente in pozitiile de conducere. Femeile tind sa fie mai degraba democratice in stilul de conducere fata de barbati care, in general, adopta un stil mai autocrat, acest lucru fiind apreciat de angajati.
Femeile in pozitii de management se concentreaza mai ales in domenii ca resurse umane, financiar, educatie - domenii considerate mai degraba non-strategice. Accesul dinspre middle management spre top este mai facil pentru persoane care vin din departamente care "aduc castiguri" sau cu "putere" mai mare la nivel strategic - vanzari,tehnic - domenii considerate tipic masculine.
Exista opinii potrivit carora, desi exista oportunitati, femeile nu le "vaneaza" cu aceeasi forta ca barbatii. Femeile au tendinta de a nu-si promova calitatile care le-ar recomanda pentru o astfel de pozitie.
Numarul tot mai mare de firme construite de femei arata ca acestea au dorinta de a conduce. In aceste situatii pot reusi folosind metodele pe care ele le considera cele mai eficiente si nu comportamente tipic masculine considerate de succes in organizatii mari.
Pe de alta parte, studiul arata ca femeile iau mai mult in considerare responsabilitatile familiale. Femeile tind sa considere ca au o responsabilitate mai mare decat a partenerului in activitatile familiale si se simt mai vinovate decat partenerii lor cand apar conflicte munca - familie. Studiul arata ca 78% dintre femeile cu afaceri proprii sunt si mame, fata de 58% dintre femeile-manager din corporatii mari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză