123 de noi telecentre vor fi instalate la sate
Data publicarii: 19-12-2006Orange Romania va instala 36 de telecentre in localitati din 18 judete.
Rartel va instala 24 de telecentre in localitati din 14 judete.
Societatea Nationala de Radiocomunicatii va instala 44 de telecentre in localitati din 16 judete.
Vodafone Romania va instala 19 telecentre in localitati din 13 judete.
Instalarea celor 123 de telecentre va incepe de indata ce se vor semna contractele tripartite intre castigatorii licitatiei, autoritatile administratiei publice locale ale acestor localitati si ANRC. Dupa semnarea contractelor tripartite, primariile care administreaza localitatile respective au obligatia de a pune la dispozitia companiilor desemnate, in termen de 15 zile, spatiul necesar functionarii telecentrului. Furnizorii au obligatia de a instala telecentrele si a incepe furnizarea serviciilor in termenul precizat prin ofertele declarate castigatoare, termenul maxim fiind de 120 de zile de la punerea la dispozitie a spatiului. Astfel, cele 123 de telecentre vor fi puse in functiune progresiv pana la jumatatea anului 2007.
Costul net al instalarii acestor 123 de telecentre se ridica la 4.973.881,31 lei, suma care va fi acoperita de ANRC din fondul pentru serviciul universal. In medie, costul total al echipamentelor instalate si al mentinerii in functiune timp de trei ani a unui telecentru, stabilit in urma licitatiei, este de 40.438 lei (aproximativ 11.800 Euro). Costul instalarii legaturilor de acces pentru fiecare localitate difera in functie de tehnologia utilizata si de distanta fata de cel mai apropiat punct al retelei furnizorului desemnat.
Pana in prezent ANRC a organizat licitatii pentru instalarea de telecentre in 331 localitati. Dintre acestea, in 124 de localitati telecentrele sunt deja functionale, restul urmand a deveni operationale pana la jumatatea anului viitor.
Telecentrul este un spatiu public dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare si un fax, in cadrul caruia utilizatorii finali pot initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale. In telecentru sunt disponibile si servicii de comunicatii prin fax si comunicatii de date la o rata de transfer suficienta pentru a permite accesul functional la Internet.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall