Dan Ostahie: Rata profitabilitatii Altex a scazut mult fata de anul precedent
Data publicarii: 20-12-2006Cum veti termina anul acesta?
2006 a fost un an in care piata s-a reasezat dupa ce conceptul ratelor din 2003-2005 a ajuns la un anumit final. Pe de alta parte, a fost un an de reorganizari foarte importante dupa perioada cresterii accelerate din anii precedenti. Decembrie este o luna foarte importanta, cu participare considerabila in cifra de afaceri. Vom depasi 200 de milioane de euro net sales (nr. vinzari nete) si asta ne face sa ne uitam increzatori la 2007.
Ce ne puteti spune despre profit?
A fost o perioada cu vinzari mai slabe, rata profitabilitatii a scazut mult fata de anul precedent, insa compania s-a asezat pe o baza solida care va asigura cresterea si expansiunea pentru anul viitor.
Ati investit foarte mult in ultimii ani. Acum piata a scazut. Aveti probleme cu cash flow-ul?
O anumita scadere a vinzarilor poate influenta mai multi factori din interiorul unei companii, dar cel mai important este ca am avut o linie continua in ceea ce priveste expansiunea.
Deci ati investit sau nu mai mult decit va permitea piata?
Investitiile pe care le facem se refera la o perioada mai indepartata decit anul in care ne aflam. Evaluarea investitiei trebuie gindita pe un termen mai lung. Investitiile de anul acesta cred ca au fost pe undeva la 15 milioane de euro, la acelasi nivel cu cel din anii precedenti. In fiecare an am deschis de la patru pina la sase magazine Media Galaxy, a fost un proces continuu de restructurare a suprafetelor de vinzare, care va continua si anul acesta.
V-ati indatorat?
In ultimii ani compania a avut un nivel constant al profitului si pe baza acestuia am investit in proportie de 90%.
Cit veti investi in 2007?
Dupa un proces de reorganizare pentru Altex si Media Galaxy, dorinta noastra este de a standardiza lucrurile. La finele lui 2007 vom termina intregul proces de rebranding. Vom continua linia investitiilor. Avem in plan deschiderea a inca aproximativ sase magazine Media Galaxy. Intentia este de a ne consolida pozitia pe piata autohtona, motiv pentru care nu am inceput extinderea in Bulgaria sau Serbia. Cind piata va creste, cu certitudine ne vom orienta catre pietele din jurul nostru, si ma gindesc in primul rind la Bulgaria. Nu exclud nici Serbia.
Cind credeti ca isi va reveni piata?
Eu cred ca si-a revenit deja, dovada fiind luna decembrie. Rezultatele din decembrie sint mai mult decit semnificative. Practic, aceste sinusoide ale pietei sint preluate diferit de suprafetele mici si de suprafetele mari. Atunci cind piata este jos, datorita costurilor mai mici, magazinele de mica suprafata livreaza indicatori medii mai buni si viceversa. Cresterea pietei nu poate fi preluata decit de suprafetele mari. De aici si avantajul Altex. Oricum, in nici un caz nu vom mai putea vorbi de aceleasi procente de crestere. Dar aceasta crestere este una mai solida si care asigura o stabilitate in contextul UE si al unei competitii care ne asteptam sa fie tot mai mare. 2007 va fi un an mai bun ca 2006, datorita faptului ca o data cu aderarea vom avea sinergii favorabile in industrie. Ne asteptam la o competitie mai acerba.
Care credeti ca sint punctele forte si punctele slabe ale Altex in momentul de fata?
Punctul cel mai puternic este dat de pozitionarea corecta in ceea ce priveste piata. De asemenea, dual channel strategy, de suprafete mari si mici care balanseaza rezultatele companiei. In ceea ce priveste punctele slabe, cred ca pericolul principal pe care il vad este piata: o anumita lentoare in revigorarea pietei si o anumita incetinire a tuturor proceselor de crestere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut