Tactici de vanzare creative
Data publicarii: 20-12-2006Natura procesului de vanzare este in fapt creativa. Un bun agent de vanzari creeaza cerere acolo unde ea nu exista. El sau ea creeaza un mesaj: discusul de prezentare, utilizand diverse media (telefoane cu camera de luat vederi, apeluri telefonice, prezentari scrise, prezentari de slide-uri, care influenteaza audienta. Un agent de vanzari exploreaza noi teritorii (telefoane la intamplare), introduce noi modalitati de gandire (conving consumatorii potentiali, si fac lumea un loc mai bun (ofera satisfactie consumatorului). Sau poate ca exagerez un pic.
O multime de agenti de vanzari productivi nu fac decat sa "culeaga" de pe urma afacerilor existente - primesc comenzi, completeaza formulare, isi colecteaza comisioanele si se intorca acasa. Si nu incalca regulile niciodata. Si acesti agenti inca mai joaca un rol in economie, desi sunt pe punctul de a fi inlocuiti cu tehnologia de procesare a datelor. Dar, ma aflu aici pentru a discuta despre vanzarea creativa, activitatea favorita a salbaticilor si energicilor agenti de vanzari fanatici-Michelangelo al vanzarilor. Acesti oameni utilizeaza puterea ideilor pentru a crea satisfactie consumatorului, si bogatie pentru ei si compania lor.
Descopera idei creative
Ideile sunt putine la numar. Ele nu exista pana nu le creeaza cineva. Pot fi copiate, dar numai la un timp dupa ce ideea originala isi face intrarea pe piata. Deoarece nu exista un pret etalon, pretul este estimat pe baza perceptiei consumatorului asupra produsului. Intervine aici doar abilitatea vanzatorului de a crea valoare prin modul de prezentare al ideii ca o solutie pentru nevoile clientilor. Oferind idei pe care clientii nu le-au mai vazut pana acum, agentii creativi dau nastere unui avantaj tactic.
Vanzatorii traditionali prezinta integral produsul sau serviciul pe care il vand. Si atunci agentii de vanzari actuali despre ce vorbesc ? Despre produsele vanzatorului, bineinteles. Cand vorbesti despre importanta ideilor unice pentru agenti, mai bine ar fi sa iti modelezi ideea in functie de afacerea lor. Asta e tot ce isi doresc, sa auda un agent vorbind despre nevoile lor. Cu cat vorbesti mai mult despre aceste nevoi, cu atat iti vei contura ideile care sa vina in intampinarea lor. Si atunci cand vei fi recunoscut ca "vanzatorul de idei", clientii vor veni sa iti deschida usa.
Foloseste-ti capul
Nu este suficient doar sa vinzi. Nu fiecare client este in cautarea unor idei creative in continuarea discursului de vanzare.
Multi dintre noi nu asociaza temenul de "creativitate" cu "vanzarea". De exemplu, "creativitate" ne conduce cu gandul la un grup de artisti infometati, imbracati in negru, incercand " sa faca declaratie", cu vopsea si cu bucati dintr-o masina veche. Oamenii creativi poarte berete si citesc: Vocea Satului.
Citeste tot articolul in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut