Boomul automobilelor electrice restructureaza piata metalelor
Data publicarii: 20-05-2017 | EconomieCererea de cobalt a explodat in ultimul an pe masura ce investitorii se asteapta ca avansul industriei vehiculelor electrice sa provoace un deficit in aprovizionarea cu coblat in acest an, dupa mai multi ani de productie in exces, informeaza CNBC.
În anul 2005, numărul automobilelor electrice vândute la nivel global era de câteva sute de unități, pentru ca în 2015 să ajungă la 1,26 milioane unități, potrivit unui raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și Agenției Internaționale a Energiei (IEA) publicat în 2016. Și acesta este numai începutul, în condițiile în care Inițiative Vehiculelor Electrice promovează o flotă mondială de automobile electrice de 20 de milioane de unități în 2020 iar declarația de la Paris cu privire la modificările climatice a fixat un obiectiv de 100 milioane autoturisme electrice și 400 de milioane de vehicule electrice cu două și trei roți până în 2030.
În fruntea acestui boom al automobilelor electrice se situează China cu o flotă estimată la 200 milioane unități și restricții mai dure pentru vehiculele convenționale în mai multe orașe pentru a reduce poluarea.
În aceste condiții, cotațiile futures la cobalt, un component cheie pentru producția bateriilor lithium-ion utilizate de automobilele electrice, a juns joi la 55.270 dolari pe tonă, un salt de 154% față de minimul istoric atins de acest metal în luna februarie 2016.
Creșterea prețurilor ar urma să continue pe fondul cererii puternice venite din China, susține Rebecca Charlton, director financiar la China Molybdenum (CMOC), o companie chineză de resurse naturale care în prezent controlează 15% din piața de cobalt după mai multe achiziții în Congo.
"Desigur că există un interes uriaș în jurul autoturismelor electrice dar ceea ce este interesant în cazul Chinei este că ei privesc vehiculele electrice ca mergând dincolo de autoturisme în domeniul transportului public astfel că dacă te gândești la populația mare a orașelor din China obții o dinamică interesantă", a declarat Rebecca Charlton.
Încă din 2015 China avea cea mai mare flotă de autobuze electrice din lume, cu peste 170.000 de unități deja în circulație.
În paralel, modificările din industria auto afectează în mod diferit alte metale, Aviva Leebow Wolmer director general la distribuitorul de oțel Pacesetter apreciind că progresele tehnologice reprezintă o provocare uriașă pentru industria oțelului.
"Realitatea este că autoturismele vor fi autonome astfel că la un anumit moment se va pune întrebarea dacă va mai fi nevoie de oțel în automobile? Dacă răspunsul este negativ atunci vom concura cu alte produse și întrebarea e cum va fi influențată piața noastră ținând cont de faptul că sectorul auto este una din primele trei industrii pentru cererea de oțel"? a apreciat Aviva Leebow Wolmer. Aceasta a apreciat însă că industria oțelului are o șansă dacă producătorii vor începe să discute despre aceste modificări și vor face eforturi pentru a asigura că oțelul rămâne în fruntea altor produse.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut