Studiu: 93% dintre romani cumpara haine online cel putin odata pe luna
Data publicarii: 22-06-2017 | EconomieRomanii isi achizitioneaza online articole vestimentare, in proportie de 93%, cel putin odata pe luna, iar pantofii sunt articolul preferat, potrivit unui studiu de profil.
"93% dintre cumpărătorii online achiziționează articole vestimentare cel puțin o dată pe lună. Dintre aceștia, adevărații pasionați de modă ajung să comande chiar și de șase ori în 30 de zile", potrivit cercetării menționate.
De asemenea, documentul mai arată că segmentul de "fashion online" înregistrează creșteri rapide în eCommerce-ul local, de circa 50% în fiecare an.
Pantofii sport sau cei eleganți sunt preferați de 71% dintre cumpărători, în timp ce 49% dintre aceștia aleg în primul rând rochii sau genți și rucsacuri.
"Sumele cheltuite de români pe site-urile de modă variază între 101 lei pentru o pereche de pantaloni și 257 lei pentru o pereche de pantofi. În medie, o rochie comandată online ajunge să coste cel mult 215 lei, iar o geantă cel puțin 124 lei", arată studiul realizat de Answear.ro și iSense Solutions.
În ceea ce privește sursa de informare a cumpărătorilor, 68% dintre aceștia apelează la mediul online, iar 54% merg pe recomandările primite din partea prietenilor și cunoștințelor.
"Principala sursă de informare a cumpărătorilor din mediul online este tot spațiul virtual. Astfel, 68% dintre aceștia apelează la motoarele de căutare pentru a găsi informații despre magazinele online pe care le vizitează și ofertele acestora, în timp ce 54% dintre ei merg pe recomandările primite din partea prietenilor și a cunoștințelor. Aproape tot la fel de mulți, respectiv 51% dintre cumpărători, se informează apelând la canalele de Social Media. Domnii preferă să se informeze și de la emisiunile TV, cu o medie de 24% față de 11% în cazul doamnelor", conform textului citat.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 604 respondenți din mediul urban, majoritar femei, cu vârste curpinse între 25 și 40 ani. Cei mai mulți dintre aceștia au studii universitare (59%) și un venit mediu lunar de aproximativ 3.600 lei. 72% dintre respondenți sunt căsătoriți sau locuiesc împreună cu persoana iubită, având în medie un singur copil.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză