Avocado incearca sa cucereasca Europa

Data publicarii: 24-06-2017 | Economie

Avocado, fruct din emisfera sudica, a lansat o vasta ofensiva diplomatica si comerciala in batrana Europa, unde problemele sociale si de mediu create de cultura acestui fruct ii ingrijoreaza pe unii consumatori, transmite AFP.

"Avocado, un fruct al vieții", susține Xavier Equihua, președintele noii Organizații mondiale a avocado (WAO), cu sediul la Washington, cu ocazia unui turneu la Paris pentru a promova consumul acestui fruct verde în Europa.

În schimb, Equihua evită să vorbească despre polemicile recente provocate de cultura industrializată de avocado în mai multe țări din America de Sud. În contextul extorsiunilor violente cărora le cad victime producătorii de avocado din unele regiuni ale Mexicului, Equihua evocă lipsa de autoritate a organismului pe care îl prezidează, WAO, înființat în luna februarie 2016 de Mexic, Peru, SUA și Africa de Sud.

"În Mexic, fermierii au trebuit să se organizeze pentru a-și înființa propriile miliții. Nu suntem Republica Avocado, nu avem propria noastră armată. Suntem doar o asociație comercială", subliniază Xavier Equihua adăugând că WAO este un organism de promovare comercială și lobby.

Pe partea de mediu, Xavier Equihua nu a negat că această cultură are mare nevoie de apă dar a minimalizat acest lucru întrebându-se retoric care cultură nu are nevoie de apă? Potrivit lui Equihua apă nu lipsește nici în Mexic și nici în Peru și nici în California. Rămâne însă Chile, unde mulți cultivatori de avocado sunt deposedați de terenurile lor din cauză că nu au acces la apă. Xavier Equihua subliniază însă că Chile nu este țară membră a WAO.

Californian de origine mexicană, Xavier Equihua s-a întâlnit joi cu mai mulți jurnaliști la un hotel din centrul Parisului. Capitala Franței este epicentrul avocado în Europa, cu un consum anual de 2,6 kilograme pe cap de locuitor. Potrivit lui Equihua, consumul de avocado în Uniunea Europeană ar urma să crească de la 400.000 de tone pe an în 2016 până la 500.000 de tone pe an în 2020. Piața este cu atât mai promițătoare pentru producătorii din lumea nouă cu cât acest fruct este foarte puțin produs pe vechiul continent, doar în Spania, Grecia și puțin în Corsica, deoarece acest arbore nu suportă înghețul.

WAO are prevăzut un buget de comunicare de 2,5 milioane de euro în speranța creșterii vânzărilor pe cele cinci piețe țintă: Marea Britanie, Franța, Germania, Norvegia și Suedia. Între 2002 și 2015 o campanie similară a permis triplarea consumului de avocado în SUA, până la trei kilograme pe cap de locuitor pe an.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: