Cel putin patru companii se bat pentru proiectul mobilierului stradal din Bucuresti
Data publicarii: 27-12-2006Initial, licitatia pentru desemnarea unei companii specializate care sa furnizeze mobilier stradal capitalei trebuia sa aiba loc in septembrie 2005, potrivit unor declaratii ale lui Adriean Videanu in vara anului trecut. Primaria Capitalei a amanat insa licitatia pentru toamna lui 2006, din motive neprecizate.
Insa nici in acest an licitatia nu a avut loc, iar Videanu o anunta acum pentru primavara lui 2007. "Licitatia pentru desemnarea companiei care va dota Bucurestiul cu mobilier stradal va avea loc in martie sau aprilie", a declarat pentru NewsIn primarul general al capitalei, Adriean Videanu, la mijlocul lunii decembrie. El a adaugat ca intentioneaza sa consulte bucurestenii in aceasta privinta, printr-o expozitie cu mobilier stradal.
Potrivit lui Videanu, bucurestenii vor avea la dispozitie o luna in care sa aprecieze care producator - dintre cei cinci invitati la expozitia amintita - va fi cel mai potrivit pentru Bucuresti. Videanu nu a precizat insa care va fi rolul locuitorilor capitalei in procesul de desfasurare a licitatiei si a desemnarii castigatorului.
Deasemenea, Videanu nu a precizat care sunt companiile invitate la licitatie, insa printre firmele de outdoor care si-au declarat interesul pentru un contract cu primaria capitalei in acest sens se numara Wall (Germania), outdoor akzent (epa!, Austria), News Outdoor (companie multinationala cu sediul la Moscova), Affichage Holding (Elvetia).
Wall este o companie germana care in 2005 a propus Primariei Capitalei sa furnizeze gratuit mobilier stradal pe o perioada de 20 de ani. In schimb, potrivit propunerilor Wall, compania ar urma sa incaseze veniturile din publicitatea atrasa prin intermediul pieselor de mobilier oferite. Wall ofera servicii outdoor si mobilier stradal si este prezenta in peste 60 de orase din 7 state. JC Decaux, numarul unu in mobilierul stradal mondial, detine 35 % din actiunile Wall.
Austriecii de la outdoor akzent (parte din grupul regional epa!), care anul trecut au facut cele mai bune achizitii pe piata de outdoor autohtona (au cumparat liderul pietei, Euromedia si Beta Cons, beneficiara unui contract avantajos cu Primaria Bucurestiului), s-au aratat la randul lor interesati de aceasta licitatie. Compania austriaca ii are ca actionari pe Heinrich Schuster, cu 50% din actiuni, cealalta jumatate apartinand companiei Medicur Holding, controlata de grupul Raiffeisen din Viena.
Affichage, care a intrat in Romania in iarna anului 2006 prin achizitia grupului Churchill, considerat numarul trei pe piata publicitatii stradale autohtone, si-a aratat la randul sau interesul pentru licitatia anuntata de Videanu. Affichage Romania face parte din Affichage Holding, liderul pietei de outdoor din Elvetia. Affichage il care ca partener in aceasta zona a Europei pe JC Decaux, liderul mondial in mobilierul stradal si care detine un pachet minoritar in compania germana Wall, interesata si ea sa bata palma cu Videanu pentru furnizarea de mobilier stradal.
Si News Outdoor, considerat al doilea jucator pe piata publicitatii stradale din Romania (dupa Euromedia) si care a anuntat diverse investitii pe aceasta piata, va participa foarte probabil la licitatia din primavara, dupa unele estimari . News Outdoor este o divizie a NewCorp, grup controlat de magnatul media Rupert Murdoch. NewCorp - care detine cea mai puternica pozitie in industria de outdoor in Europa Centrala si de Est - a intrat in Romania in 2000, cand cumparat Exclusiv Media, fondata in 1997 de omul de afaceri Elan Schwarzenberg. In septembrie 2001, NewCorp a preluat si DockView Media.
Surse din industria publicitatii stradale spun ca tergiversarea licitatiei amintite are drept cauza insasi lunga lista a companiilor interesate sa furnizeze mobilier stradal Bucurestiului, iar cu cele patru nume enumerate mai sus lista nu este completa.
Pe de alta parte, intarzierea licitatiei se explica, potrivit acelorasi surse, prin interesele ridicate in aceasta industrie: compania care va bate palma cu primaria capitalei pentru furnizarea de mobilier stradal va beneficia, dupa toate probabilitatile, de exclusivitate asupra spatiului publicitar expus prin intermediul acestuia. Implicit, va avea exclusivitate asupra incasarilor din publicitate in urma inchirierii acestor spatii. Piata de publicitate stradala din Bucuresti este evaluata la peste 15 milioane de euro in prezent si se afla pe un trend ascendent.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut