Studiu ASG: 45% dintre conationali, foarte mandri de cetatenia romana
Data publicarii: 27-12-2006
Cetatenia romana este un motiv de mandrie pentru 45% dintre conationalii nostri, 47% dintre romani se simt atasati in cea mai mare masura de localitatea in care traiesc, in timp ce doar 20% se simt atasati in aceeasi masura de UE, potrivit unui studiu al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale. Astfel, in timp ce 45% dintre respondenti au declarat ca se simt foarte mandri ca sunt cetateni romani, iar 38% - destul de mandri de acest lucru, doar 2% spun ca nu sunt deloc mandri de cetatenia romana. Potrivit rezultatelor studiului, conceptele de "cetatean al Romaniei" si de "bun cetatean" sunt strans legate, in opinia respondentilor, de cinste, harnicie, respectarea legilor si patriotism.
Studiul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), referitor la cultura civica in Romania, mai arata ca majoritatea respondentilor (51%) a ajutat o persoana nevoiasa in ultimele 12 luni, iar 45% au facut donatii la biserica, in timp ce doar 22% au contribuit voluntar cu munca sau cu bani la rezolvarea unor probleme locale.
Respondentii au identificat in proportie de 40%, ca principala problema a zonei in care locuiesc, gunoaiele de pe strada, 24% considera ca problema cea mai mare o reprezinta de furtul din gospodarii, iar 20% se tem de gastile de cartier.De altfel, teama de a deveni victima unei infractiuni este prezenta la mai mult de 40% dintre respondenti, mai ales ca 26% dintre acestia au declarat ca au fost agresati in ultimele 12 luni.
In ceea ce priveste capitalul social, 19% dintre respondenti afirma ca nu au prieteni apropiati, iar 25% spun ca nu au la cine apela pentru o situatie urgenta in care ar avea nevoie de o suma mica de bani. Persoanele care se afla in afara retelelor sociale sunt mai cu seama persoane in varsta si cu venituri scazute. Totodata, s-a constatat ca fenomenul este mai pregnant in randul femeilor. Dintre respondentii care spun ca au acordat dezinteresat o forma de ajutor unei persoane din afara gospodariei, in ultimele 12 luni, 39% spun ca au vizitat acea persoana, 27% au declarat ca au facut cumparaturile si i-au platit facturile, 18% s-au implicat in activitatile casnice, iar 15% au au facut diverse reparatii in casa acelei persoane.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză