Piata auto europeana va creste cu 2% in 2007
Data publicarii: 30-12-2006
Piata auto europeana va creste, in 2007, moderat cu 2%, iar vanzarile europene de autovehicule vor trece pentru prima oara de 21 milioane de unitati, pe fondul lansarii a peste 70 de modele noi, arata un studiu al companiei de marketing CSM Worldwide. Prognoza arata ca in Europa se vor vinde peste 21 milioane de automobile, cu 2% mai mult decat cele 20,8 milioane ce se estimeaza ca au fost vandute in 2006. Daca estimarile pentru acest an sunt corecte, vanzarile vor fi cu 2,5% peste cele din 2005.
In Europa Occidentala, CSM Worldwide estimeaza ca cererea va creste cu 2,3%, pana la 16,9 milioane de automobile vandute, pe fondul cresterii pietei italiene care isi revine dupa o perioada de instabilitate economica ce a afectat si vanzarile de automobile.
Cea mai mare piata europeana va ramane Germania, unde se prognozeaza ca vanzarile vor creste usor de la 3,61 milioane de unitati in 2006, la 3,66 milioane anul viitor.
Studiul CSM Worldwide precizeaza ca in 2007 pietele din Franta si Spania se vor stabiliza dupa scaderile de anul acesta, in timp ce piata britanica, a doua ca marime in Europa, va scadea si la anul.
Grupul Volkswagen isi va pastra prima pozitie, si in 2007, in topul vanzarilor de automobile pe continent cu un total estimat sa atinga 3,4 milioane de unitati. CSM Worldwide se asteapta ca producatorul coreean Hyundai sa fie constructorul cu cea mai mare crestere la anul - 17% si vanzari de 970.000 de unitati pe fondul progresului din centrul si estul Europei.
In 2007 vor fi lansate 70 de modele noi pe piata auto, iar analistii companiei de marketing si prognoze pe domeniul auto CSM Worlwide asteapta ca vanzarile sa creasca semnificativ pe segmentul D (clasa mare) si segmentul automobilelor de teren.
In clasa medie vor veni pe piata europeana in 2007 noile generatii Ford Mondeo, Mercedes C Klasse, Audi A4, Renault Laguna, Opel Astra si Toyota Corolla. In plus, Kia va aduce un nou model numit cee'd, iar Toyota va lansa un model numit Auris pe care-l va pozitiona intre Corolla si Avensis in gama sa.
Fiat va lansa la anul doua modele noi: Bravo care-l va inlocui pe Stilo si berlina Linea care este varianta in trei volume a lui Grande Punto.
Anul 2007 va aduce o serie de noutati si in segmentul automobilelor de teren unde patrund pe piata francezii cu modelele Citroen C - Crosser si Peugeot 4007. In plus, pe segment Nissan va lansa modelul Qashqai, Volkswagen va veni cu o varianta mai mica a lui Tuareg, numita Tiguan, iar Opel va aduce pe piata automobilul de teren Antara.
Pe segmentul sport printre noutati se numara Audi R8, Opel GT, BMW seria 3 decapotabila si Volkswagen Scirocco.
La clasa mica Skoda va veni cu o noua generatie de Fabia, iar Renault isi va reinnoi mezinul gamei, modelul Twingo.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor