Renault va produce modelul Duster in Iran, din 2018
Data publicarii: 07-08-2017 | EconomieRenault a semnat mult-asteptatul contract cu Iranul pentru a produce anual peste 150.000 de masini in aceasta tara, cea mai mare tranzactie auto din istoria statului din Orientul Mijlociu, transmit site-urile trend.az. si presstv.com.
Valoarea acordului, semnat după zece luni de negocieri, este de 660 de milioane de euro.
Renault, compania iraniană Negin Khodro și Fondul iranian de investiții Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO) vor produce din 2018 cele mai recente versiuni ale brandurilor Symbol și Duster ale producătorului auto francez.
"60% din acțiunile parteneriatului vor aparține Renault, iar restul Iranului. Din participația de 40% a Iranului, 20% sunt ale IDRO și 20% ale sectorului privat (Negin Khodro)", a afirmat președintele IDRO, Mansour Moazzami.
Agenția iraniană de presă IRNA a anunțat că acordul prevede și înființarea unei centru de inginerie și vânzări în Iran.
Moazzami a adăugat că Renault va fi obligat să exporte 30% din producție, care include mașini și componente auto, iar acordul include și o a doua etapă, care încă nu a fost finalizată, și se referă la producția de mașini în Iran din 2019.
Rivalul Renault, grupul PSA, a semnat în iunie 2016 un acord cu cel mai mare producător auto al țării, Iran Khodro, pentru a produce anual 200.000 de vehicule Peugeot. De asemenea, PSA a încheiat un acord cu rivala Iran Khodro — SAIPA — pentru a produce 200.000 de vehicule Citroen.
Producția totală de mașini a Iranului ar urma să ajungă la două milioane de unități până în 2020, de la 1,2 milioane în 2016.
În primul semestru din 2017, vânzările Renault în Iran au urcat cu 100,3%, la 68.365 vehicule, în timp ce cota de piață a producătorului auto francez a urcat la 9,8%, în urma succesului modelelor Tondar și Sandero.
Companiile auto importante își pregătesc revenirea pe piața din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancțiunilor.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză