Daimler: Trecerea la vehiculele electrice ar trebui decisa de piata
Data publicarii: 13-09-2017 | EconomieMigratia de la masinile echipate cu motoare cu combustie interna la vehiculele electrice ar trebui lasata mai degraba la latitudinea pietei decat sa fie fortata prin introducerea unor cote, a afirmat marti directorul financiar al producatorului auto german Daimler AG, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
"Vrem să ajunge noi înșine la turație maximă, nu avem nevoie de cote pentru asta", a afirmat șeful Daimler la Salonul Auto de la Frankfurt.
Uniunea Europeană nu intenționează să aplice cote pentru mașinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat grupul german Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunțat luna trecută un purtător de cuvânt al blocului comunitar.
"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalități de a promova folosirea energiei și a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru mașinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliștilor oficialul UE.
Comisia Europeană a reacționat la un raport apărut în publicația germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice.
De asemenea, Zetsche a afirmat marți că anul acesta au fost vândute mai multe mașini Mercedes-Benz pe motorină decât anul trecut, chiar dacă unele orașe germane discută posibila interzicere a vehiculelor echipate cu motoare diesel.
Luni, Mercedes-Benz, divizia de lux a producătorului auto german Daimler AG, a anunțat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara așteptata presiune asupra câștigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se așteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri și automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii