Daimler: Trecerea la vehiculele electrice ar trebui decisa de piata
Data publicarii: 13-09-2017 | EconomieMigratia de la masinile echipate cu motoare cu combustie interna la vehiculele electrice ar trebui lasata mai degraba la latitudinea pietei decat sa fie fortata prin introducerea unor cote, a afirmat marti directorul financiar al producatorului auto german Daimler AG, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
"Vrem să ajunge noi înșine la turație maximă, nu avem nevoie de cote pentru asta", a afirmat șeful Daimler la Salonul Auto de la Frankfurt.
Uniunea Europeană nu intenționează să aplice cote pentru mașinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat grupul german Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunțat luna trecută un purtător de cuvânt al blocului comunitar.
"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalități de a promova folosirea energiei și a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru mașinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliștilor oficialul UE.
Comisia Europeană a reacționat la un raport apărut în publicația germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice.
De asemenea, Zetsche a afirmat marți că anul acesta au fost vândute mai multe mașini Mercedes-Benz pe motorină decât anul trecut, chiar dacă unele orașe germane discută posibila interzicere a vehiculelor echipate cu motoare diesel.
Luni, Mercedes-Benz, divizia de lux a producătorului auto german Daimler AG, a anunțat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara așteptata presiune asupra câștigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se așteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri și automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall