Pasagerii prefera clasa business exclusive de pe caile ferate
Data publicarii: 06-01-2007
Pasagerii sa prefera sa calatoreasca la clasa business exclusive oferite de compania nationala de cai ferate , cererea fiind de pana la 30 de calatori pe zi, a declarat, vineri, directorul marketing CFR Calatori, Adrian Vlaicu. "Avem de la cinci pana la 30 de calatori pe zi care merg cu aceste vagoane, iar majoritatea prefera clasa business exclusive. Cele mai cautate destinatii sunt Oradea si Cluj-Napoca", a precizat reprezentantul CFR Calatori. Acesta a adaugat ca pe trenul rapid ruta Bucuresti Nord-Timisoara exista o cerere mai mica, motiv pentru care se cauta o solutie. Astfel, fie va fi scos vagonul business class si va fi pus pentru o alta directie, fie vagonul va fi pus la celalat tren intercity spre Timisoara. In vederea stabilirii strategiei in ceea ce priveste vagoanele business, in luna februarie CFR Calatori va face o analiza.
"In luna decembrie cererea pentru vagoanele business a fost mare. Cu toate acestea traficul din luna decembrie este mai putin relevant deoarece au fost sarbatorile, astfel incat nu ne putem da seama cu exactitate care sunt destinatiile profitabile pentru vagoanele clasa business. Din aceasta cauza vom face o analiza pentru lunile ianuarie-februarie cand traficul este normal", a completat directorul marketing.
CFR Calatori a introdus in luna decembrie trei vagoane business pe rutele Bucuresti-Cluj Napoca, Bucuresti-Oradea si Bucuresti-Timisoara si retur, existand un al patrulea vagon de acelasi tip folosit ca rezerva. Pentru perioada urmatoare se estimeaza ca vor fi introduse vagoane business pentru Iasi, Suceava si Constanta.
"Preturile nu sunt foarte mari, insa clasa business se adreseaza omului rafinat care isi doreste un confort ridicat si servicii de calitate, celui care isi doreste sa lucreze in timpul calatoriei sau sa asculte muzica la casti intr-un cadru linistit, mai exact omului de afaceri", a precizat directorul CFR Calatori.
Vagoanele business sunt introduse in trenurile de lung parcurs. Modernizarile au fost realizate in atelierele CFR Grivita, iar serviciul business este de doua tipuri, standard si exclusive. Vagoanele ofera facilitati care nu exista la vagoanele intercity de clasa I, iar dotarile constau fotolii confortabile din piele pentru serviciul exclusiv si din plus pentru serviciul standard, in monitoare video cu diagonala de 51 de centimetri pentru pasageri, modul pentru casti cu patru canale audio, acces wireless la internet, display-uri montate in spatarele scaunelor pe care se pot urmari programe video si instalatii de climatizare. Vagoanele dispun si de facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii, existand lifturi pentru usurarea accesului la bordul vagonului si grup sanitar special dotat. De asemenea, vagoanele business au baruri cu frigidere, cuptoare cu microunde si expresoare de cafea.
In ceea ce priveste tarifele, acestea sunt in functie de destinatie, platindu-se un supliment, iar calatorii beneficiaza de un pachet de servicii care include un sandvis si o apa minerala. Astfel, pentru un bilet pe ruta Bucuresti-Cluj Napoca la vagonul business standard la trenul rapid calatorii platesc 113,80 lei, iar la business exclusive 133,80 lei. Biletul la clasa exclusive pentru Bucuresti-Timisoara costa 140,40 lei, iar la clasa standard 120,40 lei.
Reprezentantii CFR Calatori au precizat ca valoarea investitiei a fost intre 450.000 si 500.000 de euro pentru un vagon.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor