Biletul de troleu se va plati cu cardul sau prin SMS
Data publicarii: 08-01-2007
Sistemul are la baza tehnologia de ultima generatie a cardurilor inteligente fara contact (contactless smart cards). Aplicatia soft a sistemului a fost dezvoltata in Romania, de catre firma UTI Systems, membra a grupului UTI.
Scolarizarea personalului RATB si Metrorex s-a realizat prin fortele proprii ale celor doi operatori de transport, care au beneficiat in prima faza de sprijinul specialistilor UTI. In Romania, sistemul automat de taxare implementat in Bucuresti este primul sistem de acest tip, fiind in pregatire sisteme similare in alte orase mari din tara.
Valoarea totala a investitiei a fost de 12,3 milioane de euro si s-a facut din doua surse: Banca Europeana de Investitii si bugetul local al municipalitatii. Contractantul castigator a fost un consortiu romano-belgian format din UTI si AP Trans, o companie specializata in colectarea automatizata a platilor.
Tariful pentru noul abonament va reprezenta suma celor doua abonamente, respectiv de metrou si RATB, in functie de fiecare tip de abonament, potrivit directorului general RATB, Gheorghe Aron.
Sistemul inovativ "contactless" este similar celor implementate in unele din marile orase ale lumii, precum Londra, Paris, Bordeaux, Roma, Lisabona, Plzen, Most si Liberec (Cehia), Rio de Janeiro, Sao Paolo, Tokio, Hong Kong sau Seul. Alte orase in care un sistem similar urmeaza a fi licitat sau implementat sunt Budapesta, Sofia, Atena si Berlin.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara