China confirma negocierile cu Tesla pentru construirea unei fabrici in Shanghai
Data publicarii: 27-10-2017 | EconomieGuvernul chinez a confirmat derularea unor negocieri cu producatorul auto american Tesla pentru construirea unei fabrici in Shanghai (estul Chinei), un acord ce va fi primul de acest fel obtinut de un producator strain de autovehicule, relateaza agentia EFE.
Conform presei locale, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului din China, Gao Feng, a confirmat că Tesla este în discuții cu Guvernul de la Shanghai, dar nu a precizat dacă firma a obținut aprobare pentru construirea propriei fabrici.
Surse apropiate negocierilor au afirmat luni că producătorul de autovehicule electrice ar fi încheiat un acord care să-i permită să crească pe piața chineză.
Acest acord, care încă nu a fost confirmat oficial nici de către compania auto nici de către autoritățile chineze, ar putea permite Tesla să-și diminueze costurile de producție, deși asta va implica aplicarea taxei de import de 25% al Chinei.
Purtătorul de cuvânt al ministerului nu a furnizat mai multe informații, dar a spus că "întotdeauna China urează bun venit investițiilor străine, în special celor în înalta tehnologie, în economisirea de energie și în protecția mediului înconjurător, precum și în industriile emergente strategice".
"După al XIX-lea Congres Național al Partidului Comunist al Chinei, vom facilita în mare măsură accesul la piață și nu vom precupeți niciun efort pentru a consolida un context economic bazat pe lege, internaționalizat și convenabil", a spus Gao.
China este țara unde se vând cele mai multe autovehicule electrice la nivel mondial și Executivul implementează numeroase politici pentru consolidarea utilizării acestora ca măsură pentru a combate poluarea în marile orașe.
Anul trecut, vânzările de autovehicule electrice și hibrid au crescut cu 53%, depășind jumătate de milion de unități, dublu față de Europa (cu 221.000) și aproape cvadruplu comparativ cu Statele Unite (cu 157.000).
Se preconizează ca această cifră să se majoreze considerabil anual, până va ajunge la vânzări de șapte milioane autoturisme electrice pe an, în 2025.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză