Firmele nu fac diferenta intre reduceri si soldari
Data publicarii: 10-01-2007Intr-un scurt periplu pe la magazinele aflate pe bulevardul Magheru am aflat, cu surprindere, ca vanzatorii din mai multe magazine nu stiu care este diferenta intre soldare si reducere. Astfel, in magazinul Beauty Shop, ce comercializeaza produse cosmetice, la intrebarea "Practicati, in prezent, soldarea?", raspunsul primit a fost "Da. Inca dinainte de Craciun", desi era evident ca era vorba de reduceri si pana si pe vitrina magazinului se specifica acest lucru. Si la "Levi's" se faceau reduceri de pana la 60%, vanzatoarele spunand, in schimb, ca sunt intr-o perioada de soldare extinsa pana dupa Revelion.
Usor amuzant este si raspunsul sefei de magazin de la "Steilmann", care ne-a declarat ca ei pot sa faca acum reduceri pentru ca "noi suntem si producatori", desi, evident, decizia de a efectua o reducere nu are nicio legatura cu faptul ca firma in cauza este si producator de articole supuse reducerii sau doar comerciant. "Vanzarile nu merg asa de bine pentru ca nu mai are lumea bani dupa Sarbatori", ne-a declarat una dintre lucratoarele comerciale de la Levi's. In schimb personalul de la Timberland si de la Kenvelo parea in cunostinta de cauza spunand ca soldarile vor incepe, legal, dupa 15 ianuarie.
Doar 19 notificari depuse la Primaria sectorului 1
Nerespectarea dispozitiilor legale generale privind vanzarile de soldare se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 10.000 lei, iar efectuarea de vanzari de soldare fara notificare se sanctioneaza cu amenda de la 200 la 1.000 lei, se anunta intr-un comunicat al Primariei sectorului 1. Potrivit acestuia, pana la data emiterii comunicatului au fost depuse la Primaria sectorului 1 un numar de doar 19 notificari privind vanzarile de soldare.
Vanzarile de soldare se realizeaza cu respectarea prevederilor HG. nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, aprobata prin Legea nr. 650/ 2002, anunta un comunicat al ANIMMC. Totodata, in conformitate cu prevederile aceluiasi act normativ, comerciantii pot practica si alte forme de vanzare cu pret redus, in orice perioada a anului. Astfel se pot efectua vanzari de lichidare, vanzari efectuate in structuri de vanzare, denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica, vanzari promotionale, vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale, vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute.
Mentionarea perioadei de soldare, obligatorie
Toate anunturile care contin cuvantul "sold" sau "soldare" trebuie sa specifice obligatoriu data de incepere a vanzarii de soldare si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea nu implica toate produsele din magazin.
Magazinele nu pot face aceste vanzari de sold decat in perioadele prevazute de lege, respectiv 15 ianuarie - 15 aprilie pentru sezonul toamna-iarna si 1 august - 31 octombrie, pentru cel de primavara-vara. Pe de alta parte, insa, reducerile de pret si promotiile se pot face in toata perioada anului cu respectarea anumitor prevederi. Astfel, pot fi organizate reduceri in cazuri cum ar fi vanzari de lichidare, pentru produsele comercializate in magazine de fabrica sau depozit de fabrica, pentru promotii, pentru produse destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, pentru produse specifice unui anume eveniment, nevandute in perioada respectiva si pentru care este evident ca nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale.
In plus, pot fi comercializate la preturi reduse produsele care nu au fost vandute in termen de trei luni de la aprovizionare, cele susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate, precum si articolele al caror pret de reaprovizionare s-a diminuat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut