Internetul ameninta televiziunea prin cablu
Data publicarii: 10-01-2007
Noile tehnologii menite sa faca legatura intre calculatoarele personale si televizoare ameninta metodele traditionale de distributie a programelor tv, mai ales in conditiile in care interesul consumatorilor fata de continutul video online este in continua crestere, relateaza Reuters. Mai multe corporatii producatoare de aparatura electronica au prezentat la Consumer Electronics Show in Las Vegas o serie de produse noi care permit utilizatorilor sa vizualizeze, prin intermediul televizoarelor, continut video de pe Internet.
Noi modalitati de distributie a programelor de televiziune si a altor forme de continut multimedia vor aparea odata ce a fost realizata legatura intre calculator si televizor. Pozitia operatorilor clasici de cablu si strategiile traditionale de distributie media sunt astfel amenintate de variante de distributie "la cerere", care permit utilizatorilor sa-si selecteze programele video dorite, fara a mai fi dependeti de grila clasica.
Odata realizata legatura intre calculator si televizor, apar noi modalitati de distributie a programelor de televiziune si a altor forme de continut multimedia pozitia operatorilor clasici de cablu, si strategiile traditionale de distributie media fiind astfel amenintate de variante de distributie "la cerere".
In cadrul Consumer Electronics Show, reprezentantii corporatiei Sony au anuntat planurile de lansare pentru noi modele de televizoare care sa fie dotate cu module care sa permita accesarea continutului stocat in calculator sau disponibil pe Internet.
Viacom Inc., Starz Entertainment si Lions Gate Entertainment Corp. au semnat un acord prin care se angajeaza sa permita utilizatorilor noului sistem de operare Microsoft, Windows Vista, sa trimita fisiere video de pe PC pe televizor.
Compania Sling Media, care producea dispozitive, care sa permita vizualiuarea programelor tv pe laptopuri si telefoane mobile, a lansat prototipul unui dispozitiv care sa permita conectarea calculatoarelor cu televizoarele.
De asemenea, DirecTV a anuntat ca au fost initiate tratative cu portalul video YouTube si reteaua sociala MySpace pentru a permite utilizatorilor sa vizualizeze videoclipuri de pe cele doua site-uri direct pe televizor.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză