''Distrugerea clonelor bancare, etalon in idei de afaceri''
Data publicarii: 11-01-2007
Marius Ghenea, Dragos Anastasiu si Sorin Posa, oameni care au construit o afacere de la zero, intra astazi pe scena celui mai nou business reality show din piata de media autohtona. Arena Leilor este varianta pentru Romania a programului Dragon's Den, un proiect tv care, pana in prezent, a fost difuzat cu succes in numeroase tari din lume: Noua Zeelanda, Australia, Ucraina, Japonia, Marea Britanie. Cosmina Popescu, producatorul prgramului Arena Leilor, ofera in premiera cele mai interesante detalii din culisele emisiunii.
Wall-Street: Care este, pe scurt, ideea emisiunii "Arena Leilor"?
Cosmina Popescu: In Arena Leilor poti obtine finantare pentru afacerea ta. Daca vorbim despre idei care definesc, atunci ce se intampla este ceea ce da valoare acestui produs de televiziune. Aducand in zona de vizibilitate o negociere reala de business obtii un tipar usor de reprodus, afli regulile de care tin cont investitorii, observi nivelul propunerilor-toate aceste indicii te pot stimula si ajuta sa incepi si tu o afacere.
Wall-Street : Cui se adreseaza aceasta emisiune?
Cosmina Popescu: Emisiune se difuzeaza pe TVR2, care apeleaza interesul unui public tanar. Cand spun tanar nu spun puber. Exista o generatie care incepe cu cei care tocmai terminau facultatea in '89, formata din oamenii care sustin acum noua cultura de business si carora li se alatura cei tineri care nu au avut timp pana acum sa construiasca propria afacere.
Wall-Street: Care credeti ca este potentialul business reality show-urilor pe piata media autohtona?
Cosmina Popescu: Pana acum, din lumea de business s-au dezbatut doua teme majore: fie macro-problemele economiei-actorii aici, foarte atent urmariti fiind politicieni care, desi contestabili in privinta pregatirii lor, au reusit sa depene discursuri excesive pe acest subiect. Cea de-a doua tema, plasata sub lupa atentiei publice, este pojghita de activitati mondene, ambalajul de cancanuri si declaratiile lor stupefiante in care sunt impachetati unii dintre cei mai bogati romani din Top 300.
Spre deosebire de acestea, Arena Leilor este o noutate pe piata media autohtona nu numai prin formatul emisiunii, dar si prin calitatea foarte buna a participantilor, a mesajului emisiunii si al obiectivelor intregului program.
Wall-Street: Cum ati facut public mesajul emisiunii?
Cosmina Popescu: Am avut promouri repetate pe TVR1 si TVR2, incepand cu luna august. Pe de alta parte, echipa noastra a informat si a initiat colaborari cu peste 40 de asociatii profesionale, fundatii si institutii ale statului care sustin antreprenorii. Raspunsurile, in general, sunt inconsistente. Incetineala sau reticenta oamenilor functioneaza excelent.
Wall-Street: Cum ati ales "leii" si care au fost calitatile pe care le-ati urmarit la acestia?
Cosmina Popescu: In privinta alegerii milionarilor, a leilor din Arena, principalul criteriu a fost transparenta afacerilor. Altfel spus, fiecare dintre ei poate raspunde fara ezitare la intrebarea "Cum ati facut primul milion de dolari?". Un al doilea criteriu, la fel de important, a fost deschiderea lor deosebita fata de alte activitati de business decat cele in care au avut succes. Arena leilor incearca sa atinga mai degraba partea legata de imaginea publica a omului de afaceri din Romania. E aici o nuanta importanta. Incercam sa facem mai vizibile aspectele ce tin de latura de business, asa ca am ales investitori sustinuti de performanta si transparenta in afacerile lor.
Wall-Street: Veti urmari o anumita afacere chiar si dupa ce investitorul a investit bani in afacere?
Cosmina Popescu: Formatul Sony Pictures nu presupune un fallow-up dar ne vom gandi daca este posibil un astfel de episod.
Wall-Street: V-ati gandit si la posibilitatea de a aduce si "lei" straini?
Cosmina Popescu: Nu, nu este cazul de a aduce Lei din strainatate, deoarece investitorii autohtoni se pot identifica usor cu participantii. Si ei au fost intr-o situatie similara, au pornit candva de la zero, au dat peste aceleasi obstacole autohtone asa ca sunt candidatii cei mai potriviti pentru acest format.
Citeste tot articolul in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză