Vanzarile grupului Praktiker au crescut anul trecut cu 4,2%
Data publicarii: 11-01-2007
Grupul german Praktiker a anuntat o majorare cu 4,2% a vanzarilor inregistrate in 2006, fata de anul 2005, care s-au ridicat la 3,16 miliarde de euro, potrivit unui comunicat de presa al companiei. Vanzarile in Germania au crescut cu 0,8%, pana la 2,28 miliarde de euro, in ciuda faptului ca activitatea retelei Praktiker in tara de origine a fost reorganizata, fiind inchise sapte unitati. Suma vanzarilor corespunde unei cresteri anuale de 2,5% fata de nivelul inregistrat in anul 2005. Pe plan international, vanzarile Praktiker au crescut cu 14,4% in 2006, atingand valoarea de 880 de milioane de euro.
Reteaua Praktiker a ajuns, anul tecut la 341 de magazine, din care 268 sunt detinute in Germania si 73 in afara granitelor tarii. La sfarsitul lui 2005, grupul detinea 275 de amplasamente de desfacere in Germania si 65 in celelalte state.
La nivel de trimestru, grupul german a anuntat pentru ultimele trei luni din 2006, o crestere cu 3,4% a vanzarilor, pana la 740 de milioane de euro, fata de aceeasi perioada a anului precedent. Vanzarile interne din ultimul trimestru au crescut cu 0,9% fata de acelasi interval din 2005, ajungand la 500 de milioane de euro.
In ultimele trei luni ale anului, grupul a vandut in afara tarii cu 13,6%, pana la 240 milioane euro.In procesul de extindere pe plan international, grupul a deschis in perioada octombrie-decembrie 2006, sapte noi magazine: patru in Romania, doua in Bulgaria si unul in Grecia.
Consiliul de administratie al Praktiker a confirmat ca nivelul castigurilor inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare pentru 2006 il va depasi pe cel din 2005, cand s-au ridicat la 105,8 milioane de euro.
Evolutia pozitiva a fost inregistrata in conditiile in care grupul a avut in 2006 cheltuieli de investitii pentru implementarea conceptului "Easy-to-Shop" in cateva magazine pilot din Germania, precum si pentru achizitia companiei Max Bahr.
Oferta magazinelor Praktiker depaseste 40.000 de produse si include materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, produse electronice si electrocasnice, articole pentru amenajarea si intretinerea gradinii.
Reteaua companiei germane din Romania cuprinde in prezent trei centre comerciale la Bucuresti (Voluntari, Vitan si Militari) si cate un magazin in orasele: Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara, Brasov, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures, Satu Mare si Braila.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor