Trei solutii pentru a intra in lumea afacerilor
Data publicarii: 12-01-2007
Totul depinde de gradul de dezvoltare al businessului pe care vrei sa-l achizitionezi. Pe de alta parte, analistii spun ca franciza are cel mai scazut grad de risc. Dan Mischie, director general al restaurantelor Caru cu Bere si Citty Grill, spune ca daca ar fi sa mai inceapa un business ar alege o franciza in domeniul restaurantelor sau al cafenelelor.
"Chiar daca francizele sunt intr-o continua expansiune, piata romaneasca pe acest segment este destul de redusa fata de celelalte state ale lumii", spune Mischie. Intr-adevar, un studiu realizat de IMO Group releva faptul ca in SUA se deschide o franciza la fiecare 17 minute, in timp ce in Romania se cumpara in medie 4 pe luna. Domeniul retailului si al restaurantelor este cel mai raspandit in Romania pe segmentul francizelor. Acest tip de afacere nu este altceva decat o combinatie intre un business luat de la zero si unul deja existent. Practic, prin cumpararea unei francize, proprietarul plateste pentru dreptul de folosire al brandului respectiv si comercializeaza un produs care apartine de drept altcuiva. In materie de marketing, publicitate, aparatura si personal calificat, francizorul ofera de cele mai multe ori asistenta totala.
Un brand cunoscut se vinde scump
Promovarea unui brand pe o piata concurentiala este o adevarata piatra de incercare. Ai nevoie de bani, de timp si de o strategie de marketing foarte bine pusa la punct. Insa odata ce firma isi gaseste locul ei in piata, lucrurile devin mai simple. Din aceste motive, o afacere deja cunoscuta se vinde destul de scump. Cel care o preia va trebui cel putin sa o mentina pe pozitia existenta sau sa incerce prin investitii, modernizare sau chiar rebranduire (schimbarea numelui, a siglei sau a profilului) sa ii creasca profitabilitatea. "La fel ca si in cazul francizei, faptul ca cineva a activat pe piata si a trecut peste perioada dificila de la inceput in care trebuie sa iti creezi o retea de furnizori, sa angajezi personal sau sa intocmesti sute de documente de functionare reprezinta un beneficiu", considera Dan Mischie.
O idee geniala poate deveni o afacere de succes
Cristian Moise a cumparat un depozit angro de la periferia Bucurestiului. "In prima mea zi de munca, i-am gasit pe angajati aliniati in curtea depozitului langa masinile de marfa, lucru care m-a incantat. Am continuat sa lucrez cu acelasi personal, furnizori sau beneficiari", spune Moise. El afirma ca nu ar fi reusit in acest domeniu daca ar fi luat-o de la zero.
Majoritatea tinerilor intreprinzatori pornesc in afaceri pe propriile forte. Cel mai mare avantaj al acestei alegeri este libertatea de decizie a proprietarului pe toate directiile businessului: control total asupra managementului, alegerea profilului si locatiei, personalului sau bugetelor. "Atunci cand incepi o afacere cu forte proprii, trebuie sa studiezi foarte bine piata pe care urmeaza sa lucrezi", crede Adriana Birlica, director executiv al firmei Soromi din Bucuresti.
Ea spune ca satisfactia este foarte mare atunci cand reusesti prin strategia ta de marketing si fondurile proprii sa iti creezi un brand recunoscut si apreciat pe acel segment de piata. "Nu spun ca este usor, insa atunci cand stapanesti un domeniu, cand ai o minima experienta si cand nu esti conditionat de nimeni si de nimic in deciziile pe care le iei, succesul poate veni intr-un timp scurt", a mai adaugat Birlica. Dan Mischie crede ca o idee geniala poate transforma numele tau intr-un brand care iti poate garanta un succes instantaneu si un avans considerabil fata de ceilalti concurenti de pe piata.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara