Guda (AAFBR): Consumul trebuie orientat catre productia interna
Data publicarii: 09-01-2018 | EconomieConsumul trebuie orientat catre productia interna, iar acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, respectiv prin investitii si tehnologizare, sustine Iancu Guda, presedintele Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Românie (AAFBR).
"Daca mergem 25 de ani în spate, a fost o economie condusa, mânata de consum. Atunci când acesta a crescut ca pondere, 75% din acest consum s-a dus în import. Cum rupem acest mecanism? Orientarea acestui consum catre productia interna. Acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, care nu poate fi obtinut decât prin cresterea investitiilor. Astazi, daca iei contul de profit si pierdere al companiilor din România, vei observa ca la fiecare un leu cheltuiala cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare, vei obtine un pret final de 1,6 lei", a spus Guda, într-o conferinta organizata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
Potrivit acestuia, asta înseamna ca valoarea adaugata a companiilor românesti este de 60%.
"Creeaza valoare adaugata de 60% peste cheltuielile cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare interna. În Germania este de 180%. Cum aduci consumul în intern? Crescând atractivitatea produselor si asta nu se poate face decât prin investitii, prin tehnologizare", a explicat presedintele AAFBR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri