Guda (AAFBR): Consumul trebuie orientat catre productia interna
Data publicarii: 09-01-2018 | EconomieConsumul trebuie orientat catre productia interna, iar acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, respectiv prin investitii si tehnologizare, sustine Iancu Guda, presedintele Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Românie (AAFBR).
"Daca mergem 25 de ani în spate, a fost o economie condusa, mânata de consum. Atunci când acesta a crescut ca pondere, 75% din acest consum s-a dus în import. Cum rupem acest mecanism? Orientarea acestui consum catre productia interna. Acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, care nu poate fi obtinut decât prin cresterea investitiilor. Astazi, daca iei contul de profit si pierdere al companiilor din România, vei observa ca la fiecare un leu cheltuiala cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare, vei obtine un pret final de 1,6 lei", a spus Guda, într-o conferinta organizata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
Potrivit acestuia, asta înseamna ca valoarea adaugata a companiilor românesti este de 60%.
"Creeaza valoare adaugata de 60% peste cheltuielile cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare interna. În Germania este de 180%. Cum aduci consumul în intern? Crescând atractivitatea produselor si asta nu se poate face decât prin investitii, prin tehnologizare", a explicat presedintele AAFBR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză