Guda (AAFBR): Consumul trebuie orientat catre productia interna

Data publicarii: 09-01-2018 | Economie

Consumul trebuie orientat catre productia interna, iar acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, respectiv prin investitii si tehnologizare, sustine Iancu Guda, presedintele Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Românie (AAFBR).

"Daca mergem 25 de ani în spate, a fost o economie condusa, mânata de consum. Atunci când acesta a crescut ca pondere, 75% din acest consum s-a dus în import. Cum rupem acest mecanism? Orientarea acestui consum catre productia interna. Acest lucru nu se poate face decât prin cresterea competitivitatii, care nu poate fi obtinut decât prin cresterea investitiilor. Astazi, daca iei contul de profit si pierdere al companiilor din România, vei observa ca la fiecare un leu cheltuiala cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare, vei obtine un pret final de 1,6 lei", a spus Guda, într-o conferinta organizata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).

Potrivit acestuia, asta înseamna ca valoarea adaugata a companiilor românesti este de 60%.

"Creeaza valoare adaugata de 60% peste cheltuielile cu materia prima, utilitati si alte cheltuieli de exploatare interna. În Germania este de 180%. Cum aduci consumul în intern? Crescând atractivitatea produselor si asta nu se poate face decât prin investitii, prin tehnologizare", a explicat presedintele AAFBR.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: