Romanii le fac reclama bulgarilor

Data publicarii: 15-01-2007
Romanii au inceput sa vinda spatii publicitare bulgarilor. In 2007, acest tip de afacere se va extinde si in Ungaria si in Cehia. In urma cu doi ani, Laurentiu Jiga (37 de ani) s-a folosit de know-how-ul americanilor si a intrat in industria publicitatii, devenind astfel primul operator de indoor din Romania. Tot el a adus reclama in mijlocul parcajelor, iar acum compania pe care o conduce, Brand Management, se extinde si peste granite. "Am considerat ca este oportun sa investim intr-o astfel de companie dupa ce am avut o discutie cu CEO al unei companii de profil din Statele Unite si dupa ce am facut o mica cercetare pe piata din Romania. Rezultatul a fost ca piata era pregatita pentru acest tip de media complementare si era nevoie de neconventionalul oferit de indoor. Asadar, Brand Management beneficiaza de experienta companiei din SUA ce dezvolta acelasi tip de business de 27 de ani", a povestit Jiga, directorul general al Brand Management, despre inceputurile afacerii sale.

Afaceri de un milion de euro

Mai multe mall-uri, mai multe cladiri de birouri moderne si implicit mai multe reclame indoor. Bazindu-se pe acest rationament, echipa Brand Management mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de aproximativ un milion de euro. "O data cu dezvoltarea mall-urilor ne dezvoltam si noi. Pentru 2007 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 35%", ne-a declarat Monica Manea, PR Manager in cadrul companiei. Pina la profit, patronul companiei sustine ca mai este de asteptat.

"Avind in vedere ca indoorul este intr-o faza incipienta, iar piata locatiilor de tip mall si cladiri de birouri, unde noi ne desfasuram activitatea, este in plina dezvoltare, putem discuta despre un profit real abia in anul 2011. Tot profitul realizat pina acum a fost reinvestit", sustine Jiga.

Anul trecut, compania a desfasurat 40 de campanii publicitare, dintre care 4 la nivel national, pentru 24 de clienti.

Bulgaria: doua mall-uri

2006 a insemnat primii pasi catre piata externa, astfel incit din primavara vor aparea primele reclame produse, postate si monitorizate de Brand Management din Sofia. Portofoliul de locatii din Bulgaria cuprinde cele doua centre comerciale de tip mall, precum si aproximativ 10 cladiri de birouri reprezentative. "Cind am infiintat firma in Romania, piata era intr-o faza incipienta. Anul trecut, feedbackul din partea agentiilor de publicitate si a advertiserilor a fost insa extrem de incurajator, astfel incit

ne-am gindit ca un asemenea proiect ar putea merge foarte bine si in strainatate. Aceasta mai ales ca noi lucram cu investitori straini (proprietarii mall-urilor - n.red.) care au afaceri si pe pietele externe. Pina acum ne-am ocupat de locatii, urmind ca din primavara sa lansam oferta. Problema este ca piata de acolo se pare ca se dezvolta mai incet decit a noastra.

In Bulgaria exista doua mall-uri in toata tara", mai explica Manea. Potrivit acesteia, compania si-a creat primele contacte cu scopul de a-si deschide birouri in Budapesta si Praga.

Citeste tot articolul in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: