Telefonul mobil, folosit pe post de bilet de avion
Data publicarii: 16-01-2007
Cateva companii aeriene experimenteaza un sistem care lasa pasagerii sa faca imbarcarea (check-in) in aeronave prin identificarea doar cu telefonul mobil in loc de bilet, scrie, marti, in editia online, cotidianul New York Times. Doua companii japoneze de transport aerian, Japan Airlines (JAL) si All Nippon Airways (ANA), folosesc aceasta metoda si astfel operatorul nu va mai trebui sa caute clientul in baza de date pentru a valida biletul. Cu toate acestea, chiar daca noile sisteme pot economisi hartie si timp, ele nu reusesc sa scurteze timpul pierdut la controlul de securitate. In cele mai multe cazuri, bagajele de calatorie ale pasagerilor, trebuie sa stea la coada pentru verificari.
JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge si treci) inca din 2005, in patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins intr-un an in 44 de aeroporturi in toata Japonia, dar este valabil numai in cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie sa se legitimeze.
In septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu masini care sa citeasca celularul la sistemul de check-in, iar pana la sfarsitul lui 2007 intentioneaza sa acopere cu aceasta tehnologie toate aeroporturile nipone in care opereaza.
Tehnologia folosita in aeroporturile japoneze este asemanatoare cu cea folosita in unele sisteme de control a biletelor in transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin fata unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romana UTI si in curs de implementare in transportul urban din Bucuresti.
Chiar daca cele doua companii aeriene din Japonia considera ca programele de check-in wireless sunt un succes, nu este de asteptat ca astfel de sisteme sa functioneze in viitorul apropiat si pentru zborurile internationale sau in alte parti ale globului.
Unele guverne s-ar putea opune unui asemenea sistem pentru zborurile internationale din motive de securitate, insa reprezentantii industriei sunt mai optimisti. Capacitatea de a identifica un telefon mobil este suficient de puternica pentru ca numarul telefonului este codat in cartela SIM. Singura problema ar aparea atunci cand telefonul e furat, insa si actele sau biletele de hartie pot fi furate. Astfel, un hot care a furat un mobil va trebui sa probeze identiatea sa cu cea a adevaratului proprietar al celularului purtator de bilet de avion. Chiar daca un telefon a fost furat si folosit cu succes la check-in, hotul va trebui sa treaca si de punctul de securitate, au explicat reprezentanti ai industriei. "Este mult mai important ce aduci in avion decat cine esti", au adaugat acestia.
Cele doua companii japoneze nu au dezvaluit cuantumul investitiei in noile siusteme de check-in, dar seful JAL a declarat ca milioane de pasageri l-au folosit cu succes in mai putin de un an si jumatate. Serviciul folosit de compania ANA, numit Skip, este folosit de 15.000 de clienti zilnic, iar managementul companiei intentioneaza sa exporte inovatia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor