Telefonul mobil, folosit pe post de bilet de avion
Data publicarii: 16-01-2007
JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge si treci) inca din 2005, in patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins intr-un an in 44 de aeroporturi in toata Japonia, dar este valabil numai in cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie sa se legitimeze.
In septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu masini care sa citeasca celularul la sistemul de check-in, iar pana la sfarsitul lui 2007 intentioneaza sa acopere cu aceasta tehnologie toate aeroporturile nipone in care opereaza.
Tehnologia folosita in aeroporturile japoneze este asemanatoare cu cea folosita in unele sisteme de control a biletelor in transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin fata unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romana UTI si in curs de implementare in transportul urban din Bucuresti.
Chiar daca cele doua companii aeriene din Japonia considera ca programele de check-in wireless sunt un succes, nu este de asteptat ca astfel de sisteme sa functioneze in viitorul apropiat si pentru zborurile internationale sau in alte parti ale globului.
Unele guverne s-ar putea opune unui asemenea sistem pentru zborurile internationale din motive de securitate, insa reprezentantii industriei sunt mai optimisti. Capacitatea de a identifica un telefon mobil este suficient de puternica pentru ca numarul telefonului este codat in cartela SIM. Singura problema ar aparea atunci cand telefonul e furat, insa si actele sau biletele de hartie pot fi furate. Astfel, un hot care a furat un mobil va trebui sa probeze identiatea sa cu cea a adevaratului proprietar al celularului purtator de bilet de avion. Chiar daca un telefon a fost furat si folosit cu succes la check-in, hotul va trebui sa treaca si de punctul de securitate, au explicat reprezentanti ai industriei. "Este mult mai important ce aduci in avion decat cine esti", au adaugat acestia.
Cele doua companii japoneze nu au dezvaluit cuantumul investitiei in noile siusteme de check-in, dar seful JAL a declarat ca milioane de pasageri l-au folosit cu succes in mai putin de un an si jumatate. Serviciul folosit de compania ANA, numit Skip, este folosit de 15.000 de clienti zilnic, iar managementul companiei intentioneaza sa exporte inovatia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România