Telefonul mobil, folosit pe post de bilet de avion
Data publicarii: 16-01-2007
JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge si treci) inca din 2005, in patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins intr-un an in 44 de aeroporturi in toata Japonia, dar este valabil numai in cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie sa se legitimeze.
In septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu masini care sa citeasca celularul la sistemul de check-in, iar pana la sfarsitul lui 2007 intentioneaza sa acopere cu aceasta tehnologie toate aeroporturile nipone in care opereaza.
Tehnologia folosita in aeroporturile japoneze este asemanatoare cu cea folosita in unele sisteme de control a biletelor in transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin fata unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romana UTI si in curs de implementare in transportul urban din Bucuresti.
Chiar daca cele doua companii aeriene din Japonia considera ca programele de check-in wireless sunt un succes, nu este de asteptat ca astfel de sisteme sa functioneze in viitorul apropiat si pentru zborurile internationale sau in alte parti ale globului.
Unele guverne s-ar putea opune unui asemenea sistem pentru zborurile internationale din motive de securitate, insa reprezentantii industriei sunt mai optimisti. Capacitatea de a identifica un telefon mobil este suficient de puternica pentru ca numarul telefonului este codat in cartela SIM. Singura problema ar aparea atunci cand telefonul e furat, insa si actele sau biletele de hartie pot fi furate. Astfel, un hot care a furat un mobil va trebui sa probeze identiatea sa cu cea a adevaratului proprietar al celularului purtator de bilet de avion. Chiar daca un telefon a fost furat si folosit cu succes la check-in, hotul va trebui sa treaca si de punctul de securitate, au explicat reprezentanti ai industriei. "Este mult mai important ce aduci in avion decat cine esti", au adaugat acestia.
Cele doua companii japoneze nu au dezvaluit cuantumul investitiei in noile siusteme de check-in, dar seful JAL a declarat ca milioane de pasageri l-au folosit cu succes in mai putin de un an si jumatate. Serviciul folosit de compania ANA, numit Skip, este folosit de 15.000 de clienti zilnic, iar managementul companiei intentioneaza sa exporte inovatia.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri