Aplicarea TVA la dobanda va scumpi finantarile in leasing cu maxim 2-3%

Data publicarii: 18-01-2007
Noul Cod Fiscal, potrivit caruia taxa pe valoarea adaugata (TVA) va fi aplicata, de anul acesta, si la dobanda contractelor de leasing, nu doar la principal, va scumpi finantarile in leasing cu maxim 2-3%, a declarat, miercuri, presedintele Unicredit Leasing Corporation, Septimiu Postelnicu. "Consideram ca este vorba de o scumpire suportabila, iar noua masura fiscala nu va avea un impact deosebit asupra pietei leasingului, fiind vorba, in medie, pentru persoane fizice, de o scumpire a finantarii in leasing, pe ansamblul contractului, de maxim 2-3%", a explicat Septimiu Postelnicu.

"Totodata, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a emis, ieri (marti - n.r.) un ordin prin care se stipuleaza limpede ca persoanele fizice, care, potrivit noii legislatii, trebuie sa plateasca impozite locale aferente noilor contracte de leasing incheiate, trebuie sa se prezinte la administratiile financiare teritoriale doar cu contractul de leasing si cu copia dupa talon autoturismului, dat fiind ca cele mai multe astfel de contracte sunt de leasing auto. Astfel, se evita confuziile, iar clientilor nostri nu li se mai cer acte peste acte. Noi le-am comunicat clientilor nostri aceste noi prevederi, insa era de datoria administratiilor financiare sa faca cunoscute aceste lucruri, in conditiile in care, numai in Bucuresti, exista circa 600.000 de titulari de contracte de leasing care trebuie sa isi plateasca impozitele respective pana la sfarsitul lunii ianuarie", a spus Postelnicu.

De la 1 ianuarie 2007, potrivit modificarilor aduse de Codul Fiscal, la leasingul financiar, impozitul pe proprietate atat in cazul caselor si a terenurilor, cat si a autoturismelor nu se mai plateste de catre societatea de leasing, ci de catre utilizator. Spre deosebire de case si terenuri, unde prevederile normelor Codului Fiscal acopera integral modalitatea de inregistrare, pentru autoturisme este nevoie de documente suplimentare din care sa reiasa datele tehnice pe baza carora este calculat impozitul.

"De asemenea, potrivit noului Cod Rutier, amenzile rutiere pe care le primesc conducatorii auto posesori de autovehicule achizitionate in sistem leasing vor veni direct pe adresa utilizatorilor, si nu pe cea a companiilor de leasing finantatoare ale respectivelor autovehicule, asa cum se intampla pana acum", a mai spus presedintele Unicredit Leasing Corporation.

Septimiu Postelnicu a mai aratat ca, potrivit noii legislatii vamale, aliniate la cea a UE, taxa vamala pentru autovehiculele din spatiul non-european nu se mai aplica la valoarea reziduala a masinii, ci la valoarea integrala. "Spre exemplu, pentru o masina din spatiul asiatic, taxa vamala este de 10%, care se va aplica la pretul de intrare al autovehicului", a spus Postelnicu. Aceasta prevedere din Codul Vamal diminueaza avantajele leasingului ca produs de finantare, iar companiile de leasing vor accepta pe viitor doar bunuri indigenizate pentru finantare si vor achizitiona in principal masini pe plan local, potrivit presedintelui Unicredit Leasing Corporation.

"Dupa parerea mea, leasingul cross-border va disparea, pentru ca, dupa aderarea la UE, dispar avantajele legate de acest sistem de achizitie si finantare. Contractele de leasing cross-border, in vigoare la data aderarii, raman in vigoare, urmand ca, la sfarsitul contractului, sa se aplice noile reglementari in materie", a spus Postelnicu.

"Noua lege a leasingului a adus niste clarificari necesare in privinta distinctiei dintre leasingul financiar si cel operational si a adus o definire mai clara si mai coerenta a leasingului imobiliar. Aceasta lege se datoreaza si lobby-ului eficient facut de Asociatia de Leasing si servicii financiare neBancare (ALB) pe langa autoritati", a mai spus Septimiu Postelnicu, care detine si functia de presedinte al acestei organizatii.

"Noile norme ale BNR privind institutiile financiare nebancare (IFN) au dus, si ele, la consolidarea industriei de leasing, cu toate ca, in privinta cerintelor de prudentialitate, marile companii de leasing aveau, deja, norme interne suficient de stricte si un management al riscului de calitate. Cat priveste norma 20 a BNR, cu privire la persoanele fizice, consider ca este un prim pas catre centralizarea bazelor de date cu privire la persoanele fizice, astfel incat informatiile cu privire la restantele la credit ale populatiei si la comportamentul de plata al acesteia sa fie cunoscute de catre toti jucatorii din piata", a mai spus Postelnicu.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: