Taxa de inmatriculare auto ramane la latitudinea Comisiei Europene
Data publicarii: 18-01-2007
Modificarea taxei auto de prima inmatriculare a ramas la stadiul de discutie, desi atat ministrul mediului, Sulfina Barbu, cat si ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, au anuntat, la inceputul acestei saptamani, reducerea acesteia in sedinta de Guvern de ieri. Responsabilii nu s-au mai pripit sa avanseze vreo propunere in ceea ce priveste modul de calcul al taxei, de teama probabil sa nu "supere" Comisia Europeana (CE). Astfel, guvernantii nostri asteapta finalizarea discutiilor cu expertii CE si abia dupa aceea vor anunta cu cat se va reduce taxa. Pana atunci, romanii care vor sa isi aduca o masina de afara vor plati aceeasi taxa aberant de mare.
Ministerul Finantelor Publice (MFP) poarta inca discutii cu expertii Directiei Taxe a CE privind taxa de prima inmatriculare auto, urmand sa propuna Guvernului modificarea acesteia conform normelor UE. "Nu a fost adoptat azi (ieri n.r.) nici un act normativ legat de acest subiect. A avut loc o discutie, iar concluziile sunt ca aceasta taxa de prima inmatriculare nu este ilegala si nu contravine normelor europene, problema fiind cu nivelul taxei", a afirmat purtatorul de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu. Ea a tinut sa precizeze ca nivelul actual al taxei a fost stabilit de Parlament, si nu de Guvern, apreciind ca acesta corespundea normelor europene in varianta initiala promovata de Executiv. "Faptul ca modificam aceasta taxa nu inseamna o renuntare la politica de protectie a mediului. O componenta foarte importanta a acestei masuri o reprezinta necesitatea de a proteja mediul inconjurator de diverse deseuri care ar putea sa fie aduse in Romania daca s-ar renunta cumva la aceasta taxa", a spus Oana Marinescu.
APIA ameninta cu spectrul unui alt impozit
Daca guvernantii n-au mai riscat sa modifice o lege fara sa fie siguri ca modificarea va fi agreata de CE, importatorii si producatorii de autoturisme au lansat ieri ipoteze oarecum socante la adresa romanilor care poseda un autoturism. Fara sa piarda ocazia de mai face presiuni asupra guvernantilor pentru pastrarea taxei de inmatriculare auto, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a anuntat, ieri, ca in cazul suspendarii taxei, ar putea propune introducerea unui impozit anual, existent in UE, care ar fi foarte mare si care ar fi platit de doua milioane de posesori de masini vechi. "In schimb, taxa de prima inmatriculare este platita de circa 250.000 de cumparatori de masini noi pe an", se arata intr-un comunicat al APIA.
Tariceanu, purtatorul de cuvant al APIA?
Comunicatul APIA, remis redactiilor in cursul zilei de ieri, reia, practic, argumentele folosite de premierul Calin Popescu Tariceanu (presedinte de onoare al APIA) pentru mentinerea taxei de inmatriculare. Astfel, APIA sustine ca autovehiculele vechi si foarte ieftine vor ajunge in 2-3 ani dupa achizitie sa fie abandonate sau, "in cel mai fericit caz, casate", generand costuri de reciclare suplimentare. APIA considera drept "un demers iresponsabil" incurajarea achizitiei de autovehicule vechi si poluante, intrucat orice concesie facuta celor care doresc cu orice pret profitul va transforma Romania "in lada de gunoi a Europei", cu implicatii mari asupra costurilor ulterioare de depoluare.
Firmele de leasing acuza neclaritati in aplicarea taxei
Introducerea taxei de prima inmatriculare si modificarea legislatiei in sensul platii taxelor vamale la intreaga valoare a masinii pentru importurile din afara Europei sunt principalele probleme cu care se confrunta piata leasingului la inceputul acestui an, considera firmele de profil. "Taxa de prima inmatriculare reprezinta unul dintre elementele care a creat probleme industriei auto la inceputul acestui an. Avem nevoie de un cadru limpede de aplicare a acestei taxe", a declarat, ieri, presedintele Asociatiei de Leasing si Servicii Nebancare, Septimiu Postelnicu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România