Grupul Renault are 45% din piata auto romaneasca
Data publicarii: 19-01-2007
Producatorul autohton Dacia a ramas in 2006 lider pe piata auto din Romania, cu 37%, urmat la mare distanta de Renault, cu o cota de 8%, conform statisticilor iAsociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Dacia a vandut 107.777 de automobile anul trecut, in scadere cu 5% fata de anul 2005, cand a vandut 113.276 unitati si avea 44,2% din piata. Diminuarea cu peste 40% a vanzarilor autoutilitarelor Dacia a fost principalul motiv al acestei scaderi, insa reprezentantii producatorului pitestean spun ca acest lucru este normal, mai ales ca productia vechii camionete Pick-up a incetat in decembrie 2006, iar pe 23 ianuarie va intra pe piata noul Logan furgon.
Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul secund in clasamentul vanzarilor, cu 23.500 de automobile, in scadere cu 4% fata de cele 24.474 comercializate in 2005. Reprezentantii companiei au pus scaderea vanzarilor pe seama unei gestionari defectuoase a stocurilor de masini si pe seama faptului ca anul a fost mai slab in modele noi.
Daewoo Craiova ocupa pozitia a treia cu 23.186 de masini vandute in 2006. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a inregistrat o crestere a numarului de clienti datorita disparitiei zvonurilor care dadeau ca sigura inchiderea uzinei. In 2006, vanzarile Daewoo au crescut cu 13% fata de anul 2005 cand constructorul a comercializat 20.528 de masini.
Marcile Skoda si Volkswagen ocupa pozitiile patru, respectiv cinci cu vanzari de 20.541 (fata de 14.806 anul trecut - Skoda) si 17.322 (in crestere de la 13.329) - Volkswagen.
Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 13.119 de vehicule comercializate anul trecut (10.600 in 2005), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 12.844 de automobile (7.749), conform statisticilor APIA.
Topul primelor zece marci este incheiat de Opel, cu 11.634 automobile (5.846, in 2005), Fiat cu 9.832 de vehicule (6.478) si Hyundai cu 7.788 de masini comercializate (4.051).
In afara de primii zece clasati, alti sase producatori de automobile au mai reusit sa depaseasca pragul de 3.000 de automobile vandute in acest an: Chevrolet, Toyota, Iveco, Mercedes, Citroen si Seat.
Anul trecut, pe piata romaneasca s-au vandut 297.162 de automobile, dintre care 256.000 de autoturisme. Aproape 60% dintre masinile noi vandute anul trecut au fost pe benzina.
Cea mai vanduta masina din import a fost Renault Clio, cu 13.249 de unitati, urmata de Skoda Fabia cu 7.629 de unitati si de gama Renault Megane, cu 6.882 de masini.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză