Un roman consuma 100 de grame de miere pe an
Data publicarii: 21-01-2007
Consumul de miere din Romania este relativ scazut comparativ cu cel din statele membre ale Uniunii Europene, astfel un roman consuma 100 de grame de miere pe an, in timp ce un german consuma doua kilograme, a declarat, directorul Apis Prod SRL, Victor Mates. "Din cauza cererii reduse, aproape 70% din productia de miere realizata in 2006 a fost exportata, respectiv s-au exportat 7.700 tone de miere din cele aproape 12.000 de tone realizate anul trecut", a declarat Victor Mates. Acesta a precizat ca nu numai prin consumul redus de miere se particularizeaza piata din Romania, dar si prin modul in care se realizeaza apicultura.
Astfel, numarul mediu de stupi care corespund unui apicultor este de 25, iar marii producatori pot detine pana la 300 de stupi. In Franta, micii producatori detin in medie 400 de stupi, iar marii producatori realizeaza o apicultura informatizata.
La nivel mondial, productia de miere ajunge la 1,2 milioane de tone anual, cel mai mare producator fiind China, aceasta tara realizand 16 % din productia totala. De asemenea, China este si cel mai mare exportator de miere, asigurand o treime din piata exporturilor, cu o contributie de 100.000 de tone de miere pe an.
"Taxele vamale la importul de miere au fost foarte mari, adica de 160 % si, probabil, aceasta a fost principala cauza a faptului ca pe piata interna nu exista decat miere produsa in Romania", a declarat, Victor Mates. Acesta a precizat ca este posibil ca acum, dupa eliminarea taxelor vamale, procesatorii sa se gandeasca la importul de miere, daca preturile sunt atractive. Cert este, ca Apis Prod vrea sa importe in 2007 miere de portocal, eucalipt sau castan din Spania.
Apis Prod este o firma procesatoare de miere de albine, mierea fiind comercializata atat pe piata interna, cat si pe piata externa, in tari ca Japonia, Italia, Germania, Austria, Olanda, Anglia sau Canada.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități