''Parintele'' Logan-ului a publicat povestea ''masinii de 5.000 de euro''
Data publicarii: 21-01-2007Cartea lansata de Schweitzer pe 18 ianuarie in Franta se numeste "Anii mei la Renault - Intre Billancourt si piata mondiala" si descrie cele mai importante evenimente din cei 13 ani cat Scweitzer a fost presedinte al Renault (1992 - 2005), de la alianta cu Nissan, pana la scoaterea pe piata a modelului Logan.
Schweitzer povesteste in carte ca ideea construirii unui automobil ieftin i-a venit cand a vizitat un hamgar urias plin de masini Lada in Rusia. Privind acele masini care practic aveau tehnologie Fiat din anii 60 si aratau foarte demodat, presedintele Renault s-a gandit ca piata cere o masina ieftina, care insa sa arate modern si sa fie foarte fiabila. Cele mai ieftine masini ale marcii Renault, Twingo si Clio, care costa de la 8.000 euro in sus, erau modele inaccesibile pentru patru cincimi din populatie. Masinile Lada costau in jur de 6.000 de euro, iar Schweitzer si-a propus sa construiasca un automobil modern, o masina populara al carui pret sa nu treaca de 5.000 de euro.
Dupa ce Renault a cumparat Dacia in 1999, Schweitzer a inceput munca de convingere pentru inceperea proiectului unei masini de 5.000 de euro. "In pofida deselor intalniri pe care le-am avut cu conducerea, proiectul nu mergea deloc iniante, iar inginerii imi spuneau ca e imposibil. Apoi am facut un lucru pe care nu-l putean face tot timpul: am anuntat in public ca vrem sa construim o masina de cinci mii de euro, fara macar sa stim daca lucrul este posibil. A fost modul prin care eu am lansat o provocare pentru Renault, si compania aceasta adora provocarile", scrie fostul presedinte al Renault in cartea sa.
El a adaugat ca unul dintre secretele costurilor reduse a tinut de faptul ca Logan are de trei ori mai putine piese decat un Clio spre exemplu, si cantareste un pic sub o tona, in timp ce Clio are 1,200 de kilograme. "E mult mai usor sa faci un produs de calitate cand ai de trei ori mai putine piese, deoarece apar mult mai putine probleme legate de ajustarea si combinarea acestora. E un lucru pe care l-am invatat de la patronul Swatch. Inventia geniala a Swatch tine da faptul ca ceasurile lor au de trei sau patru ori mai putine piese decat alte ceasuri clasice. Exact asta am facut si noi la Logan. Sa construiesti o masina cu de trei ori mai putine piese decat celelalte nu e ceva care sa mearga de la sine, din punct de vedere tehnic, asa ca am facut eforturi imense ca sa reusim.", scrie Schweitzer in cartea lansata saptamana aceasta.
El a adaugat ca la prtea de desgin, din cauza constrangerilor de pret, producatorul nu si-a permis sa-i faca Logan-ului curbe rafinate sau sa mareasca suprafata geamurilor, deoarece costul era un factor decisiv. Inginerii Renault au stat chiar in cumpana daca sa puna sigla Logan pe partea din spate a masinii, fiindca ar fi adaugat un euro la costul de productie.
Pana la urma, masina de 5.000 de euro a ajuns sa porneasca de 6.400 de euro in Romania si de la 7.500 euro in occident. Oficialii Dacia si Renault au explicat ca o masina de exact 5.000 de euro ar fi fost extrem de saraca in dotari, lucrul inacceptabil chiar si pentru clientii romani care devin, de la an la an, din ce in ce mai pretentiosi. In plus, o masina de 5.000 de euro ar fi facut compromisuri la capitolul siguranta, lucru de neconceput pentru grupul Renault.
Grupul Renault a inceput productia Logan la Pitesti in 2004. De atunci, pe plan mondial s-au vandut peste 400.000 de unitati, iar in prezentexista uzine in Romania, Rusia, Maroc si Columbia, iar in acest an incepe asamblarea in Rusia si Iran.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare