Cele mai riscante 10 idei de afaceri
Data publicarii: Astazi, 22-01-2007
Revista Forbes a realizat recent un top al celor mai riscante idei de afaceri de inceput, folosindu-se de date ale Biroului de Statistica a Muncii (BLS) din SUA, noteaza Banii Nostri. Potrivit cifrelor furnizate de BLS, rata de esec in industrie este substantiala. Pentru a sistematiza intr-un mod coerent si comprehensibil studiul, diversele industrii in care un intreprinzator ar dori sa activeze, au fost grupate in 10 categorii largi. Astfel, restaurantele au fost incluse in categoria "timp liber si ospitalitate".
Economistii care au realizat studiul au luat in calcul experienta echipei de conducere, locatia si usurinta cu care alte companii pot intra pe piata. Astfel, alegerea unei afaceri trebuie corelata cu o multime de alti factori pentru a se stabili rata de succes sau de esec, sau, cu alte cuvinte, riscul la care se expunde cel ce investeste.
Firma de cercetare si analzia financiara Fair Isaac, principalul realizator al studiului, a identificat 20 de variabile de risc, dupa mai bine de doi ani de cercetari.
Prezentam, in continuare, cele mai riscante idei de afaceri.
1. Transporturile. Aici sunt incluse afacerile cu taxi, limuzine, ambulante sau dricurile. Toti cei care activeaza in acest domeniu platesc taxe mari de asigurare, sufera in urma scumpirii combustibilului si trebuie sa faca fata unei competitii stranse
2. Magazinele de imbracaminte. Riscurile vin atat din saturarea pietei cat si din fluctuatiile vanzarilor in functie de sezon. Firmele mici pot fi eclipsate de gigantii cunoscuti ai industriei, fapt ce micsoreaza sansele de succes. Mai mult, schimbarea gusturilor de la un an la altul pune afacerea pe un nisip miscator
3. Restaurante si baruri. "Industria alimentelor preparate, in general, e in mod obisnuit dezamagitoare", potrivit lui Clark Wolf, consultant al unei retele de restaurante din New York. Adesea, restaurantele esueaza din cauza unei sub-capitalizari
4. Comunicatiile. E considerat un domeniu riscant pentru un furnizor independent ca urmare a umplerii pietei de catre marile companii precum Verizon sau Sprint Nextel. In ciuda diamicii pietei, a patrunde in ea inseamna sume uriase si oferte atractive.
5. Agentiile si operatorii de turism. Pentru a atrage clientii, agentiile trebuie sa ofere acum destinatii spre locurile exotice unde firmele de turism online nu sunt atat de eficiente. Astfel de agentii au de infruntat scepticismul clientilor, pe care trebuie sa-i convinga de rentabilitatea ofertei lor si ca e mai avantajoasa decat organizarea unei calatorii pe cont propriu.
6. Magazinele de alimente. E vorba de supermarketuri, vanzarea de fructe si vegetale. Si aici intervine aceeasi problema: marile lanturi, deja bine instalate pe piata.
7. Serviciile personale: firmele de curatenie, spalatoriile, cizmariile, etc. Esentiala este locatia. Nimeni nu va parcurge kilometri intregi doar pentru a-si spala rufele. Poti momi clientii cu preturi mici, dar in acest caz amortizarea investitiei va fi extrem de dificila.
Citeste tot articolul in Banii Nostri
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii