Cele mai riscante 10 idei de afaceri
Data publicarii: 22-01-2007
Economistii care au realizat studiul au luat in calcul experienta echipei de conducere, locatia si usurinta cu care alte companii pot intra pe piata. Astfel, alegerea unei afaceri trebuie corelata cu o multime de alti factori pentru a se stabili rata de succes sau de esec, sau, cu alte cuvinte, riscul la care se expunde cel ce investeste.
Firma de cercetare si analzia financiara Fair Isaac, principalul realizator al studiului, a identificat 20 de variabile de risc, dupa mai bine de doi ani de cercetari.
Prezentam, in continuare, cele mai riscante idei de afaceri.
1. Transporturile. Aici sunt incluse afacerile cu taxi, limuzine, ambulante sau dricurile. Toti cei care activeaza in acest domeniu platesc taxe mari de asigurare, sufera in urma scumpirii combustibilului si trebuie sa faca fata unei competitii stranse
2. Magazinele de imbracaminte. Riscurile vin atat din saturarea pietei cat si din fluctuatiile vanzarilor in functie de sezon. Firmele mici pot fi eclipsate de gigantii cunoscuti ai industriei, fapt ce micsoreaza sansele de succes. Mai mult, schimbarea gusturilor de la un an la altul pune afacerea pe un nisip miscator
3. Restaurante si baruri. "Industria alimentelor preparate, in general, e in mod obisnuit dezamagitoare", potrivit lui Clark Wolf, consultant al unei retele de restaurante din New York. Adesea, restaurantele esueaza din cauza unei sub-capitalizari
4. Comunicatiile. E considerat un domeniu riscant pentru un furnizor independent ca urmare a umplerii pietei de catre marile companii precum Verizon sau Sprint Nextel. In ciuda diamicii pietei, a patrunde in ea inseamna sume uriase si oferte atractive.
5. Agentiile si operatorii de turism. Pentru a atrage clientii, agentiile trebuie sa ofere acum destinatii spre locurile exotice unde firmele de turism online nu sunt atat de eficiente. Astfel de agentii au de infruntat scepticismul clientilor, pe care trebuie sa-i convinga de rentabilitatea ofertei lor si ca e mai avantajoasa decat organizarea unei calatorii pe cont propriu.
6. Magazinele de alimente. E vorba de supermarketuri, vanzarea de fructe si vegetale. Si aici intervine aceeasi problema: marile lanturi, deja bine instalate pe piata.
7. Serviciile personale: firmele de curatenie, spalatoriile, cizmariile, etc. Esentiala este locatia. Nimeni nu va parcurge kilometri intregi doar pentru a-si spala rufele. Poti momi clientii cu preturi mici, dar in acest caz amortizarea investitiei va fi extrem de dificila.
Citeste tot articolul in Banii Nostri
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România