Cele mai riscante 10 idei de afaceri
Data publicarii: 22-01-2007
Revista Forbes a realizat recent un top al celor mai riscante idei de afaceri de inceput, folosindu-se de date ale Biroului de Statistica a Muncii (BLS) din SUA, noteaza Banii Nostri. Potrivit cifrelor furnizate de BLS, rata de esec in industrie este substantiala. Pentru a sistematiza intr-un mod coerent si comprehensibil studiul, diversele industrii in care un intreprinzator ar dori sa activeze, au fost grupate in 10 categorii largi. Astfel, restaurantele au fost incluse in categoria "timp liber si ospitalitate".
Economistii care au realizat studiul au luat in calcul experienta echipei de conducere, locatia si usurinta cu care alte companii pot intra pe piata. Astfel, alegerea unei afaceri trebuie corelata cu o multime de alti factori pentru a se stabili rata de succes sau de esec, sau, cu alte cuvinte, riscul la care se expunde cel ce investeste.
Firma de cercetare si analzia financiara Fair Isaac, principalul realizator al studiului, a identificat 20 de variabile de risc, dupa mai bine de doi ani de cercetari.
Prezentam, in continuare, cele mai riscante idei de afaceri.
1. Transporturile. Aici sunt incluse afacerile cu taxi, limuzine, ambulante sau dricurile. Toti cei care activeaza in acest domeniu platesc taxe mari de asigurare, sufera in urma scumpirii combustibilului si trebuie sa faca fata unei competitii stranse
2. Magazinele de imbracaminte. Riscurile vin atat din saturarea pietei cat si din fluctuatiile vanzarilor in functie de sezon. Firmele mici pot fi eclipsate de gigantii cunoscuti ai industriei, fapt ce micsoreaza sansele de succes. Mai mult, schimbarea gusturilor de la un an la altul pune afacerea pe un nisip miscator
3. Restaurante si baruri. "Industria alimentelor preparate, in general, e in mod obisnuit dezamagitoare", potrivit lui Clark Wolf, consultant al unei retele de restaurante din New York. Adesea, restaurantele esueaza din cauza unei sub-capitalizari
4. Comunicatiile. E considerat un domeniu riscant pentru un furnizor independent ca urmare a umplerii pietei de catre marile companii precum Verizon sau Sprint Nextel. In ciuda diamicii pietei, a patrunde in ea inseamna sume uriase si oferte atractive.
5. Agentiile si operatorii de turism. Pentru a atrage clientii, agentiile trebuie sa ofere acum destinatii spre locurile exotice unde firmele de turism online nu sunt atat de eficiente. Astfel de agentii au de infruntat scepticismul clientilor, pe care trebuie sa-i convinga de rentabilitatea ofertei lor si ca e mai avantajoasa decat organizarea unei calatorii pe cont propriu.
6. Magazinele de alimente. E vorba de supermarketuri, vanzarea de fructe si vegetale. Si aici intervine aceeasi problema: marile lanturi, deja bine instalate pe piata.
7. Serviciile personale: firmele de curatenie, spalatoriile, cizmariile, etc. Esentiala este locatia. Nimeni nu va parcurge kilometri intregi doar pentru a-si spala rufele. Poti momi clientii cu preturi mici, dar in acest caz amortizarea investitiei va fi extrem de dificila.
Citeste tot articolul in Banii Nostri
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025