Proiectele anului 2007 in retail

Data publicarii: 23-01-2007
Marile retele de magazine isi continua expansiunea pe piata romaneasca si in anul 2007, anuntand proiecte de ordinul catorva sute de milioane de euro. Astfel, companii ca Rewe, Spar sau Kaufland continua ritmul extinderilor anuntat la intrarea pe piata romaneasca, in timp ce retele precum Carrefour, Auchan, Plus Discount sau Real au decis sa accelereze ritmul deschiderilor anuntat initial, noteaza Banii Nostri. Astfel, se contureaza, in 2007, piata autohtona de retail, un an care se anunta foarte dinamic in ce priveste inaugurarile de magazine. "Incepand cu 2007, ritmul de expansiune se va accelera si vom deschide minimum trei magazine pe an, in orasele mari din tara'', a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, lider pe formatul hipermarket pe piata romaneasca, cu o cota de circa 70% din piata.

Ea spune ca investitia va fi in jur de 20 milioane de euro pentru un magazin, locatiile viitoarelor magazine fiind Iasi (doua unitati) si Cluj-Napoca.

Potrivit oficialului Carrefour, in anul 2006, compania a realizat in cadrul celor sapte magazine care opereaza pe piata romaneasca o cifra de afaceri de 608,9 milioane de euro, mai mare cu 39% fata de anul 2005.

Pe segmentul de hipermarketuri din Romania opereaza, in afara de Carrefour, retelele Cora, Kaufland, real-Hypermarket si, de anul trecut, Auchan si Spar.

Auchan si Spar, nou intrate pe piata

Retailerul francez Auchan, care a inaugarat, la finele anului 2006, primul sau magazin pe piata romaneasca, si-a propus, pentru anul 2007, sa deschida inca patru magazine. Grupul a decis, astfel, sa-si intensifice strategia de extindere, care initial prevedea deschiderea a doua magazine pe an. "Am decis sa valorificam oportunitatile aparute pe piata si sa recuperam astfel decalajul fata de principalii nostri competitori", potrivit oficialilor companiei. Cu o investitie medie de 40 milioane de euro pentru fiecare magazin, proiectele Auchan pentru 2007 s-ar traduce in investitii totale de circa 160 milioane de euro. Potrivit companiei, locatiile viitoarelor magazine sunt Bucuresti-Berceni, Targu Mures, Cluj-Napoca si Pitesti.

Cu un ritm al investitiilor mai lent, dupa ce a inaugurat, in toamna anului trecut, un hipermarket la Cluj-Napoca, in urma unei investitii de 25 milioane de euro, grupul francez Cora Louis Delhaize analizeaza posibilitatea extinderii la Timisoara si Iasi.

Sapte noi hipermarketuri Real

"Una dintre marile provocari ale anului acesta pentru retaileri o reprezinta coordonarea optima a ritmului alert al deschiderilor cu eficientizarea activitatii zilnice, pregatirea continua a personalului, optimizarea procedurilor interne si concentrarea pe dezvoltarea unor oferte atractive pentru clienti." - John Rix, Managing Director real-Hypermarket Romania

De asemenea, divizia de hipermarketuri a grupului Metro, real-Hypermarket, a anuntat ca planurile de extindere ale companiei pentru anul 2007 includ deschiderea a altor sapte magazine, fara a preciza insa care este locatia acestora. "Pana la sfarsitul anului 2008, ne-am propus sa avem o retea nationala de hipermarketuri Real bine dezvoltata, de 21 de magazine, care sa acopere centrele economice importante ale tarii si care sa ofere o gama variata de produse de provenienta nationala si internationala, preturi atractive, servicii de excelenta si expertiza recunoscute la nivel international", a declarat John Rix, managing director real-Hypermarket Romania.

Citeste tot articolul in Banii Nostri

Ultimele stiri pe BankNews.ro: