Circulatia feroviara pe Viaductul Carcea a fost redeschisa marti seara

Data publicarii: 05-09-2018 | Economie
Circulatia feroviara pe firul II al Viaductului Carcea, situat intre statiile Malu Mare - Banu Maracine, a fost redeschisa marti seara, la ora 20:00, iar trenurile care asigura legatura pe magistrala Bucuresti - Craiova si retur isi vor relua circulatia pe ruta directa Craiova - Caracal, a anuntat, marti, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA. "Lucrarile din zona Viaductului Carcea avand un grad ridicat de dificultate au impus in primul rand analizarea tuturor solutiilor identificate pentru desfasurarea in conditii de siguranta a operatiunilor de ridicare a locomotivei si a vagonului, ramase suspendate pe firului I, solutia finala fiind interventia cu o macara rutiera de mare tonaj (600 tone). Pana la ridicarea locomotivei si a vagonului, in zona viaductului au fost necesare masuri speciale de pregatire, personalul feroviar actionand pentru indepartarea vagoanelor prabusite in rapa, construirea unui sistem provizoriu de sustinere a tablierului metalic pe care au ramas suspendate locomotiva si vagonul, astfel incat sa se evite prabusirea acestuia in timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafata de aproximativ 1500 m.p. s-a construit platforma speciala pentru fixarea macaralei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblata pe module, la fata locului, cu o alta macara rutiera, de 125 de tone", se arata intr-un comunicat al companiei remis AGERPRES. Totodata, in paralel cu lucrarile de interventie de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat si expertiza tehnica a structurii viaductului pe firul II, in conditiile in care tot traficul feroviar se va desfasura in perioada urmatoare doar pe acest fir. De asemenea, personalul de specialitate al Sucursalei Regionale CF Craiova a executat pe firul II lucrari de verificare si reparatii la componentele infrastructurii feroviare, precum si lucrari de ciuruire si buraj mecanizat a pietrei sparte si de inlocuire a cablurilor de dependenta si de alimentare pe ambele fire, intre statiile Malu Mare si Banu Maracine. Interventiile cu macaraua de mare tonaj pentru coborarea tablierului, pe care au ramas suspendate locomotiva si vagonul, se vor desfasura in a doua parte a zilei de miercuri, in intervalul orar in care niciun tren nu tranziteaza zona respectiva, astfel incat circulatia feroviara sa nu fie afectata. O data cu finalizarea interventiilor in zona Viaductului Carcea si restabilirea circulatiei pe un sens, reprezentantii CFR SA vor incepe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparatii in care era inclus, de identificare a sursei de finantare pentru continuarea lucrarilor si includerea obiectivului in programul de reparatii de anul viitor. In data de 12 august 2018, trenul operatorului privat de marfa Grup Feroviar Roman (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Carcea, dupa ce mecanicul de locomotiva a depasit semnalul de circulatie aflat pe culoarea rosie si a intrat pe firul inchis pentru lucrari.

Sursa: Agerpress