Serviciile de e-banking sunt din ce in ce mai utilizate de romani
Data publicarii: 30-01-2007
In primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienti au folosit internetul pentru operatiunile bancare. In ciuda neincrederii in siguranta oferita de mediul electronic, tot mai multi romani acceseaza produsele si serviciile bancare prin intermediul internetului. Astfel, in primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienti au efectuat tranzactii prin intermediul e-bankingului, numarul acestora fiind in crestere cu 120% fata de perioada similara a anului precedent, noteaza Adevarul.
Daca in urma cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa Romania, alaturi de Bulgaria, Grecia si Macedonia, printre tarile din Europa cu cel mai scazut grad de penetrare a serviciilor e-banking, in momentul de fata reprezentantii institutiilor bancare din tara noastra spun ca aceste servicii traverseaza poate cea mai importanta perioada de modernizare de pana acum.
"Comparativ cu alte piete, in Romania, internet-bankingul nu este utilizat la adevaratul potential. In perioada urmatoare devine insa foarte probabila cresterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorita tendintei vizibile de imbunatatire a infrastructurii si a serviciilor", a declarat, pentru Adevarul, reprezentantii Alpha Bank.
La randul sau, Razvan Lintaru, director e-banking HVB Tiriac, observa ca, "in Romania, serviciile de internet-banking oferite de banci sunt in plina perioada de modernizare a infrastructurii, a calitatii si a diversificarii ofertei. Avand in vedere cresterea impactului internetului pentru populatie, bancile vor urmari sa-si sporeasca posibilitatea de deservire in acest sens si sa ofere servicii cat mai diversificate si adaptate solicitarilor clientilor". Acest lucru se datoreaza, spune Lintaru, si incercarii de minimizare a costurilor operationale concomitent cu largirea portofoliului de clienti si produse.
In acelasi timp, reprezentantii bancilor sustin ca serviciile de e-banking existente pe piata autohtona se apropie de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativa la una preponderent calitativa. "Consideram ca, in perioada urmatoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking in sensul stabilizarii la un anumit pachet de operatiuni bancare, al cresterii calitatii si fiabilitatii serviciilor finale furnizate clientilor si al asigurarii unei replici cat mai fidele a operatiunilor ce pot fi realizate la ghiseele bancii", este de parere Rozaura Stanescu, director in cadrul departamentului de strategie si marketing al BRD Groupe Societe Generale.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii