Serviciile de e-banking sunt din ce in ce mai utilizate de romani
Data publicarii: 30-01-2007
In primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienti au folosit internetul pentru operatiunile bancare. In ciuda neincrederii in siguranta oferita de mediul electronic, tot mai multi romani acceseaza produsele si serviciile bancare prin intermediul internetului. Astfel, in primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienti au efectuat tranzactii prin intermediul e-bankingului, numarul acestora fiind in crestere cu 120% fata de perioada similara a anului precedent, noteaza Adevarul.
Daca in urma cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa Romania, alaturi de Bulgaria, Grecia si Macedonia, printre tarile din Europa cu cel mai scazut grad de penetrare a serviciilor e-banking, in momentul de fata reprezentantii institutiilor bancare din tara noastra spun ca aceste servicii traverseaza poate cea mai importanta perioada de modernizare de pana acum.
"Comparativ cu alte piete, in Romania, internet-bankingul nu este utilizat la adevaratul potential. In perioada urmatoare devine insa foarte probabila cresterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorita tendintei vizibile de imbunatatire a infrastructurii si a serviciilor", a declarat, pentru Adevarul, reprezentantii Alpha Bank.
La randul sau, Razvan Lintaru, director e-banking HVB Tiriac, observa ca, "in Romania, serviciile de internet-banking oferite de banci sunt in plina perioada de modernizare a infrastructurii, a calitatii si a diversificarii ofertei. Avand in vedere cresterea impactului internetului pentru populatie, bancile vor urmari sa-si sporeasca posibilitatea de deservire in acest sens si sa ofere servicii cat mai diversificate si adaptate solicitarilor clientilor". Acest lucru se datoreaza, spune Lintaru, si incercarii de minimizare a costurilor operationale concomitent cu largirea portofoliului de clienti si produse.
In acelasi timp, reprezentantii bancilor sustin ca serviciile de e-banking existente pe piata autohtona se apropie de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativa la una preponderent calitativa. "Consideram ca, in perioada urmatoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking in sensul stabilizarii la un anumit pachet de operatiuni bancare, al cresterii calitatii si fiabilitatii serviciilor finale furnizate clientilor si al asigurarii unei replici cat mai fidele a operatiunilor ce pot fi realizate la ghiseele bancii", este de parere Rozaura Stanescu, director in cadrul departamentului de strategie si marketing al BRD Groupe Societe Generale.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025