Despre imaginea bancilor
Data publicarii: 30-01-2007
"Oare presedintii de banci din Romania au timp sa navigheze pe Internet?", se intreaba Dan Oanta in Cotidianul. Daca nu, ar trebui sa o faca. Ar afla astfel de la sursa ca exista din ce in ce mai multi clienti care urasc serviciile bancare autohtone. Si nu intotdeauna in lipsa culturii in domeniu. Bancile care activeaza pe piata romaneasca cunosc an de an cresteri cutremuratoare. De active, de clienti, de credite, ca numar de carduri. Inceputul de an cind se raporteaza astfel de succese prilejuieste mindrie in rindul presedintilor de societati bancare. Se alcatuiesc topuri, se calculeaza rate de rentabilitate care mai de care mai fatoase si, mai ales, banoase. In spatele succesului bancilor din Romania se afla insa, dincolo de managementul priceput, clientul autohton: cel care a contractat un credit de casa sau de nevoi personale, cel care a platit cu cardul sau a trebuit intimplator sa intre in relatie cu banca. Masa de clienti din Romania este una aparte.
Neobisnuiti sa lucreze cu banca, clientii romani sint deosebit de sensibili atunci cind constata ca asteptarile lor sint inselate. Ei bine, in acest moment exista si se casca o prapastie intre imaginea bancilor despre ele insele si sentimentele clientilor aflati in relatie cu banca. Din acest punct de vedere cred ca ar fi bine daca presedintii de banci si-ar rezerva zilnic citeva minute pe zi sa vada pe net ce cred unii dintre clienti despre banca lor. Incursiune cu atit mai interesanta cu cit cei care posteaza pe Internet sint majoritatea tineri si, prin forta lucrurilor, sint din ce in ce mai informati.
Slalomul printre injurii, unele dintre ele copioase, poate fi de folos. Acolo poate fi gasita, de exemplu, indignarea celor care, agatati cu promotii de credite, constata ca dobinda le-a crescut vertiginos imediat dupa incheierea perioadei respective. Sau cruntele injuraturi la adresa bancilor care inteleg sa-si faca plinul pe seama vechilor clienti odata prinsi in captivitatea unor contracte cu clauze abuzive. Sa nu mai vorbim despre comisioane si despre extrem de interesanta lor volatilitate...
Una peste alta, usor-usor, dar temeinic, bancile din Romania isi cladesc o imagine in ochii publicului in care predomina lacomia fara limite, fapt ce, in curind, s-ar putea intoarce impotriva lor. Odata intrati in Uniunea Europeana, multi au inceput sa traga cu ochiul prin vecini si constata ca businessul bancar se poate face si altfel.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză