Afacere noua: companiile de inchirieri auto incep sa ofere gadgeturi
Data publicarii: 30-01-2007
Tot mai multe companii de inchirieri auto incep sa ofere clientilor posibilitatea sa inchirieze, evident pentru o taxa suplimentara, gadgeturi care se potrivesc la masina: sisteme de localizare GPS, sisteme audio sofisticate, solutii de acces la Internet si altele, scrie USA Today. Firmele mai introduc descoperirile tehnologice cu viteza din ce in ce mai mare, descoperind ca soferii isi doresc sa aiba o masina "dotata" si atunci cand sunt in delegatie de serviciu sau in vacante. Sistemele de navigatie GPS sunt deja clasice, pentru ca utilizatorii care inchiriaza masini sunt in 90% din cazuri nou-veniti in oras si atunci nu cunosc exact rutele. Cele mai noi modele stiu sa localizeze cele mai importante hoteluri, ba chiar au invatat sa evite zonele cu ambuteiaje din marile orase. Pretul de utilizare se inscrie in jurul a 10 dolari pe zi, ceea ce inseamna ca firma isi recupereaza investitia in cateva saptamani.
Cele mai noi servicii oferite de firmele de inchirieri auto sunt sistemele de acces la Internet in masina. Sunt fie modemuri GSM, fie sisteme WiFi, fie solutii prin satelit. Evident, trebuie platit si consumul, dar si taxa de utilizare. Problemele de acoperire sunt aceleasi. Insa si accesul la Internet este un magnet pentru utilizatori spun responsabilii companiilor.
Tehnologia este simpla, modulele se conecteaza la priza de bricheta pentru curent, iar majoritatea firmelor ofera si echipamentul de navigare. Pretul incepe de la 5 dolari pe zi, dar ajunge si la 15 dolari. Evident, daca descarci filme de pe Internet, preturile devin extrem de piperate.
Se inchiriaza la greu si sisteme de sunet, pentru masionatii de muzica, unii au chiar si receptoare de posturi radio prin satelit. Extrem de popular la americani, radioul prin satelit aduce o calitate net superioara a sunetului si posibilitatea de a inregistra melodiile. Nu are reclame in mijlocul pieselor, pentru ca firmele se finanteaza din abonamentul lunar perceput. Evident, firmele platesc pentru radio mult mai putin decat incaseaza, circa 10 dolari pe luna, in timp ce ei cei 10 dolari pe zi pentru optiunea radio prin satelit.
Integral in Bloombiz
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025