Romanii petrec cel mai putin timp la cumparaturi dintre europeni
Data publicarii: 23-11-2018 | Economie
Perioada de timp petrecuta de europeni intr-o zi pentru cumparaturi si servicii personale (precum vizita la doctor sau la coafor) variaza intre 17 minute pe zi in Romania si 35 de minute in Germania, arata un sondaj efectuat in randul a 15 state membre ale Uniunii Europene intre 2008 si 2015, arata datele publicate vineri de Eurostat.
De asemenea, doar 29% din populatia intervievata in Romania a declarat ca a facut cumparaturi sau a folosit serviciile persoanale in timpul zilelor in care a fost efectuat sondajul, fata de 50,8% din populatia din Finlanda. Alte state care au raportat un nivel ridicat de cumparaturi sau consum de servicii personale sunt Germania (48,8%), Estonia si Olanda (ambele cu 46,6%). Cel mai scazut nivel de cumparaturi sau consum de servicii personale a fost inregistrat in Romania (29%), Grecia (30,7%) si Franta (33,6%).
In toate tarile, rata de participare este mai mare pentru femei decat pentru barbati. Pentru cei care au declarat ca au facut cumparaturi sau au folosit serviciile persoanale, timpul mediu de participare a variat intre o ora si 18 minute in Franta pana la 49 de minute in Ungaria.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză