Francizele locale, mai ieftine decat cele importate
Data publicarii: 03-02-2007 | Afaceri
In momentul in care doriti sa cumparati o franciza, este bine sa cunoasteti pe acel segment de activitate atit oferta romaneasca, cit si cea internationala. Potrivit unui raport al firmei ThinkBig Franchise Consultants, in piata exista mai multe francize in domeniul cafenelelor sau al pizzeriei care aduc in general aceleasi venituri francizatului. Drept urmare, este indicat sa urmariti ca investitia globala pe care o faceti sa fie cit mai mica, noteaza Cotidianul.
Situatia la cafenele
Spre exemplu, AirBorne Cafe este un concept romanesc de cafenea ce ilustreaza un aeroport in plina activitate. Tematica dinamica este asigurata de elementele de design si de ambientul care atrage clienti in special tineri. Acest concept este implementabil oriunde, investitorul poate gasi clienti in centre comerciale, locatii stradale linga universitati, centre de afaceri etc. Dar la AirBorne este o taxa de franciza de 5.000 de euro si o redeventa de 10% din cifra de afaceri. Investitia globala in acest caz este de 25-40.000 de euro, iar suprafata medie a cafenelei este de 100 mp.
Daca nu doriti AirBorne Cafe, puteti apela la o franciza straina, si anume Gloria Jean's din SUA. Aceasta cafenea ofera clientilor sai o gama foarte diversificata de produse (aproximativ 60), de la varietatile de cafea si bauturi pe baza de espresso la ceaiuri, cacao, bauturi speciale pentru sarbatori, cit si pachete cadou ce contin diverse sortimente de cafea.
In acest moment, in Romania sint deschise sase cafenele Gloria Jean's (patru in Bucuresti, una in Constanta si una in Timisoara), locatiile vizate pentru viitoarele francize fiind orasele mari sau medii, mall-uri sau locatii stradale. Pentru a putea deschide o cafenea Gloria Jean's, francizorul solicita francizatului respectarea urmatoarelor conditii: platirea unei taxe de franciza de 25.000 de euro, achitarea redeventelor lunare de 6% din vinzari si 2% din taxa de marketing, investitia globala ridicindu-se la aproximativ 100.000 de euro. Suprafata medie a unei cafenele Gloria Jean's este de 100 mp.
Situatia la pizzerii
Vom incerca sa vedem si care este situatia la pizzerii. Luam in calcul una din Romania si alta de afara. Spre exemplu, Bella Italia. Este prima franciza romaneasca pentru un restaurant de fast-food. Conditiile pentru intrarea in franciza sint: utilizarea marcii comune "Pizzeria Bella Italia", prezentarea uniforma a spatiilor de deservire, transferul de know-how, asistenta continua de specialitate. Taxa de franciza este de 7.000 de euro si se percep si redevente de 2% din cifra de afaceri. Investitia globala este de 70.000 de euro, iar suprafata medie a locatiei este de 150 mp.
Cit ne costa franciza de afara
Daca nu vrem o franciza din tara, pe acelasi segment putem apela la Pizza Nova, care este marca unei bine cunoscute retele de pizzerii din Toronto, Canada. In 2003, Pizza Nova a venit si in Romania prin deschiderea primei locatii in galeria Carrefour Orhideea. Planurile de dezvoltare a Pizza Nova in tara implica deschiderea de noi unitati in sistem de franciza impreuna cu parteneri seriosi atit in locatii din Bucuresti, cit si in orasele mari din tara. Taxa de franciza in acest caz este de 15.000-30.000 de euro. Se percep redevente de 8% din cifra de afaceri. Investitia globala ajunge la 70-90.000 de euro, iar suprafata medie a pizzeriei este de 150 mp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză