Importatorii auto incep batalia pentru provincie
Data publicarii: 05-02-2007 | Auto
"Batalia" importatorilor de masini va fi, in acest an, provincia, iar factorul determinant in atragerea clientilor vor fi serviciile postvanzare, sustin reprezentanti ai principalilor societati care aduc masini din import. "Capitala este o piata din ce in ce mai dezvoltata, astfel incat, cata vreme exista cerere consistenta, oferta va fi pe masura. Cu siguranta, orasele mari din provincie vin din urma", spun reprezentantii Auto Italia, importatori ai Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, SsangYong si Honda Motorcycles.
O parere similara o are si managerul Brent Valmar, directorul general Porsche Romania, importatorul Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, SEAT, Skoda si Porsche. Acesta spune ca piata auto din Bucuresti ramane cea mai importanta (n.r. - cu 41,62% din total vanzari), insa evolutia economica puternica din provincie a dus la aparitia unor centre zonale foarte importante. Astfel, in regiuni care au atras investitii semnificative ce au dus la cresterea veniturilor precum Timisoara, Constanta, Iasi, Cluj sau Brasov s-au inregistrat avansuri importante ale vanzarilor de masini noi.
Diferenta o fac serviciile postvanzare
Pentru ca toti marii importatori din tara se "bat" in oferte care mai de care mai atractive, diferenta in atragerea clientului o poate face consistenta serviciilor postvanzare, dupa cum spune Valmar. Managerul Porsche Romania adauga ca, in ceea ce priveste clientii romani, acestia sunt mult mai bine informati si au ajuns la un grad de maturitate care le permite sa astepte mai multe de la distribuitori, mai ales in ceea ce priveste serviciile de postvanzare in principal legate de zona service. Tocmai din acest punct de vedere importatorii care au o politica de dezvoltare bazata exclusiv pe pret risca sa intampine probleme in anii urmatori.
"Piata din afara Bucurestiului va constitui principala zona de batalie a importatorilor. Castigatori vor fi cei care vor reusi sa fie mai bine reprezentati in teritoriu mai ales pe zona de service", declara si Catalin Gavra, directorul general Romcar, unic importator Ford in Romania. Intuind potentialul pe care-l reprezinta orasele mari din tara, recent, Porsche Romania a infiintat o divizie speciala care sa se ocupe numai cu vanzarile de masini in provincie.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză