Taxe care scumpesc vacanta
Data publicarii: 05-02-2007 | Turism
Numarul cererilor pentru vacante in strainatate a crescut spectaculos in Romania in ultimii ani. Preturile accesibile si raportul calitate-pret determina tot mai multi romani sa plece in alte tari pentru a se relaxa. Numai ca nu intotdeauna tot ce scrie in pliantul primit pe strada coincide cu costul final al excursiei. De aceea, se recomanda o studiere atenta a ofertei inainte de a achizitiona pachetul respectiv, noteaza Cotidianul. Nu intotdeauna cea mai ieftina vacanta de catalog este cea mai potrivita alegere. "Este indicat ca turistul sa-l intrebe pe agent care sint costurile totale, daca circuitele sint incluse in pret, si in ce conditii de cazare si masa este conceput pachetul turistic", spune Traian Badulescu, purtator de cuvint al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Nebuloasa taxelor
Unele costuri nu pot fi evitate, chiar daca nu sint mentionate in pretul din vitrina agentiei. "In Romania, spre deosebire de alte tari din Europa, pachetul turistic nu include in pretul de baza taxele de aeroport", spune Ciprian Enea, consultant in turism. Astfel, numai aceasta taxa poate aduce o crestere cu 20-30% a pretului anuntat. Mai mult, interesant este faptul ca aceasta taxa difera de la agentie la agentie. Prin urmare, daca o agentie are pentru o destinatie o taxa de aeroport de 70-75 de euro, o alta poate sa aiba o taxa de 90-95 de euro. Aceasta diferenta vine fie de la faptul ca charterul acestora din urma aterizeaza pe un aeroport care are taxe mai mari, fie pentru ca agentia compenseaza cu diferenta pretul pa-chetului turistic. De asemenea, in unele oferte apar, pe linga aceasta suma, si alte taxe, cum ar fi taxa de kerosen sau taxa de rezervare. "Diferentele de taxe vin din dorinta agentiilor de a lua fata cu un pret mai mic, dar care in final este modificat prin aceste taxe", mai spune Ciprian Enea.
Enigma vizei
Pe linga taxa de aeroport, turistii romani vor plati, in cazul in care opteaza pentru o destinatie calda, cum ar fi Egiptul sau Tunisia, o taxa de viza. Interesant este faptul ca si taxa de viza difera de la agentie la agentie, chiar daca pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe se spune clar: "Cetatenii romani pot obtine vizele de intrare in Egipt si direct de la punctele de trecere a frontierei egiptene, contra sumei de 15 dolari pentru vize cu o singura intrare". Cu toate acestea, taxa de viza difera de la agentie la agentie: unele cer 13 euro, in vreme ce in cazul altora pretul este chiar si de 20-25 de euro. Diferenta in mod clar nu intra in buzunarul guvernului egiptean, care opreste doar 15 dolari.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză