Locuinta poate fi amenajata doar pe jumatate cu produse romanesti
Data publicarii: 05-02-2007 | LifestyleO cada ieftina autohtona, la acelasi pret cu una din Turcia
Pana la sfarsitul anilor '90, producatorii romani care dominau piata obiectelor si a armaturilor sanitare erau nume binecunoscute, precum Sanex din Cluj, Mondial din Lugoj, Cesarom si URBIS din Bucuresti. Insa preluarea unora de catre alte multinationale din domeniu, fragmentarea altora pe divizii de productie si perioada de tranzitie care a urmat pana la reasezarea afacerilor au lasat un loc liber pe piata ce a fost imediat ocupat de multe alte firme mai mici din domeniu - producatori mai vechi sau nou infiintati.
Exista acum o oferta foarte diversificata de lavoare - de bucatarie sau baie, de vase si rezervoare WC, dar mai ales de cazi de baie si cadite sau cabine de dus, mobilier de baie sau robineti - modele extrem de diverse, adresate fiecarui buzunar. Pe segmentul preturilor medii sau mici, produsele romanesti se bat de la egal la egal cu cele din import, dupa spusele jucatorilor din piata. In urma unei analize de piata, putem afirma ca acest sector este in crestere datorita numarului mare de producatori, ce ofera o gama variata de produse pentru toate buzunarele.
In general, publicul roman alege gama de obiecte sanitare din categoria medium, ceea ce inseamna ca este apreciata calitatea acestor produse (portelan, culoare, forma, functionalitate), dar exista si un segment format din cei cu venituri peste medie si mari, din partea caruia exigentele cresc in special la capitolul design.
In schimb, vanzatorii din angrouri spun ca, "indiferent de produsele pe care le promovam, pretul este pe primul loc. Majoritatea cumparatorilor prefera produsul ieftin, de calitate slaba, astfel incat renunta la verdele care s-ar asorta perfect cu gresia vernil si aleg o cada gri, care este mult mai ieftina".
Pretul minim pentru o cada romaneasca este acelasi ca pentru una turceasca de aceeasi calitate si porneste de la 90 RON. Dar o cada serioasa, din material acrilic, cu suport metalic si panou frontal, pentru care este acordata si o perioada de garantie de 5 ani, se gaseste de vanzare la 400 RON (cu TVA inclusa) la Tehnomodern SRL, un producator din Zalau. Un lavoar cu pret mediu poate costa si 300 RON, dar poate ajunge si la 2.000 RON daca bateria este aurita. Nu trebuie insa sa se piarda din vedere faptul ca aceste obiecte trebuie montate de un instalator, pretul pentru aceasta operatiune situandu-se in jurul a 100 RON pe bucata (in cazul cazilor, si mai mult).
Amenajarile moderne prevad, in schimb, dotarea baii cu jacuzzi. Daca nu se doreste cada cu hidromasaj, proprietarii pot sa opteze pentru cabina de dus. Pretul pentru o cabina de dus produsa la noi incepe de la 700-800 RON si poate ajunge la 5.250 RON, pret la care pot fi prevazute si cu radio.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut