Masinile ''ecoprietenoase'', mai scumpe cu 4000 Euro
Data publicarii: 08-02-2007 | Auto
"In scurt timp, vom putea sa asiguram nu numai cele mai bune si mai sigure masini, dar si cele mai prietenoase pentru mediu - acesta este viitorul industriei europene de automobile" - au fost cuvintele cu care comisarul G. Verheugen a prezentat un nou proiect de directiva menit a proteja mediul inconjurator. Momentul prezentarii fusese amanat mai bine de doua saptamani din cauza protestelor producatorilor germani de automobile, care au avertizat ca planurile Comisiei vor determina inchideri de fabrici si concedieri in masa.
Lobbyul inversunat al constructorilor si interventia politica a cancelarului german Angela Merkel si chiar a comisarului (german, de altfel) pentru Industrie, G. Verheugen, au atarnat destul de greu in formularea controversatului text.Comisarul pentru Mediu, Stravros Dimas, a fost de acord ca marile companii de automobile sa reduca, pana in 2012, cu 18% cantitatea de dioxid de carbon emisa pe kilometru de fiecare masina. Procentul avansat initial fusese de 25%, respectiv, de la 163 de grame de dioxid de carbon emise de un automobil pe kilometru, cat este in prezent, pana la 120 de grame.
Printr-o viitoare directiva, constructorii de automobile vor fi nevoiti sa aduca acest nivel pana la 130 de grame/km si sa foloseasca tehnologie mult mai performanta in procesul de productie. Restul procentelor pana la 25% urmeaza sa intre in sarcina autoritatilor europene - prin utilizare pe scara mai larga a biocombustibililor, a cauciucurilor mai bune, standarde minime pentru aparatele de aer conditionat. Cu toate concesiile Comisiei insa, pe constructorii europeni de automobile ii asteapta zile grele. Din pacate, si pe cumparatorii europeni care vor fi obligati in ultima instanta sa sprijine din propriul buzunar initiativele Comisiei.
Pentru ca obligatiile impuse constructorilor de masini se vor traduce printr-o explozie a pretului la automobile, au aratat mai multe studii citate de BBC. Si nu este vorba doar despre automobilele de lux, ci despre toate tipurile de automobile, fie ele de provenienta germana, suedeza ori britanica. Destul de curand, o masina noua europeana va costa cu aproximativ 2.500 de euro mai mult.
Constructorii europeni de automobile sustin insa ca nu exista justificare pentru aceste masuri, deoarece pana in prezent consumatorii nu au aratat interes fata de masinile cu motoare mai mici sau care sa emita mai putine noxe. Iar masinile consuma mai mult si emit mai multe noxe si pentru ca sunt mai grele - din cauza normelor de siguranta (barele de protectie laterale, airbagurile etc.).
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză