Cele mai vandute 50 de masini in Romania
Data publicarii: 09-02-2007 | Auto
Aproape jumatate din topul primelor 50 de modele din import vindute in Romania in 2006 este dominat de modele cu preturi sub 10.000 de euro, fara TVA, noteaza Cotidianul. Clasamentul celor mai bine comercializate modele de autoturisme, sub 3,5 tone, este condus de Renault, prin Clio, si se incheie cu Opel Vectra, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Din punctul de vedere al numarului de unitati vindute, Clio si-a pastrat pozitia de lider de piata si anul trecut, peste 13.200 de clienti optind pentru achizitionarea acestei masini.
La capitolul modele care s-au vindut in peste 5.000 de unitati, Renault este prezent cu un model - Megane, Skoda cu trei - Fabia, Octavia si Octavia Tour, iar Opel, cu Astra Classic.
Alte noua modele sint incadrate intre 2.500-4.999 de unitati vindute. Pe acest segment, germanii de la Volkswagen domina cu trei autoturisme: Polo, Passat si Golf. Passat este o prezenta insolita in acest segment, fiind flancat de masini de clasa mica si compacta. Ford are in acest sector de vinzari doua masini. Este vorba despre modelul de clasa mica Fiesta si autoturismul compact Focus. Alte modele incluse in aceasta limita de unitati vindute sint Chevrolet Aveo, Hyundai Accent, Peugeot 206 si Fiat Albea.
Pe segmentul de vinzari intre 1.000 si 2.499 de unitati sint incluse 16 modele. Liderul acestui sector este Peugeot 307, cu 2.484 de masini comercializate pe ansamblul anului 2006, secundat de Opel Astra, cu vinzari de peste 2.300 de unitati.
Singurele modele off-road din acest segment apartin marcii Hyundai, cu SUV-urile Santa Fe si Tucson. Tot aici intra in scena si Toyota, cu trei modele: Corolla, Avensis si Yaris.
Volkswagen Touareg conduce sectorul de vinzari cuprinse intre 500 si 999 de unitati, care detine 19 modele. Alte SUV-uri inlcuse in acest sector sint Toyota RAV 4 si Land Cruiser. Tot aici sint incluse si doua autovehicule utilitare: Peugeot Partner si Volkswagen Caddy.
Preturi cu patru cifre
Potrivit APIA, douazeci si trei de modele din Top 50 cel mai bine vindute autoturisme din import in Romania pe ansamblul anului trecut sint incluse in categoria de pret de sub 10.000 de euro fara TVA.
Chevrolet ocupa primele doua pozitii, comercializind modelele Spark si Aveo la preturi CIP pentru varianta de baza de 5.295 de euro, respectiv 6.137 de euro. Un alt model Chevrolet inclus in aceasta limita de pret fara taxe este Lacetti, pentru care importatorul cere minimum 9.100 de euro.
Peugeot este prezent cu patru modele, respectiv 107, Partner, 206 si 207. Fiat contraataca cu alte patru masini: Panda, Albea, Punto si urmasul acestuia din urma, Grande Punto.
Renault Clio, cel mai cautat model din import, are un pret de pornire pentru varianta de baza de 8.800 de euro fara TVA.
Ce s-a cumparat cu 15.000 de euro
In segmentul de pret 10.000-14.999 de euro sint incluse 20 de modele. Skoda Octavia Tour, Fiat Doblo, Ford Focus, Seat Cordoba si Nissan Almera concureaza toate la categoria de pret de 10.500 de euro fara taxe. Pentru 11.100 de euro fara taxe, Opel propune noul Astra, concurentul lui Renault Megane, care are un pret de baza de 11.550 de euro. Intre cei doi constructori, Volkswagen a plasat Golful de 1,4 litri la un pret de pornire de 11.260 de euro.
La polul opus, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Nissan Primera, Opel Vectra si Hyundai Tucson sint propuse clientilor interesati de achizitionarea unui autoturism de 14.500 de euro fara TVA.
Cele mai scumpe modele
Doua Sport Utility Vehicles sint modelele cu cel mai piperat pret de achizitie in Top 50. Toyota si Volkswagen au atras clienti gata sa ofere cel putin 31.000 de euro, excluzind taxa pe valoarea adaugata, pentru modelele Land Cruiser, respectiv Touareg. In sectorul de pret de 20.000 de euro, Toyota a plasat RAV 4, la concurenta cu Hyundai Santa Fe.
Top autohton
Vinzarile de masini produse de Automobile Dacia si Daewoo Automobile Craiova au avansat anul trecut cu 5% comparativ cu 2005, pina la un total de 119.000 de unitati. Cel mai bine vindut model este Logan, cu peste 92.400 de unitati, secundat de Matiz - 15.744. Daewoo Cielo s-a vindut in 6.257 de exemplare, iar Nubira in 1.073 de unitati. Logan MCV, varianta break din gama Logan, a fost achizitionat de 3.624 de clienti.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză