Doar una din 10 firme romanesti isi ''spioneaza'' concurenta
Data publicarii: 09-02-2007 | AfaceriPotrivit estimarilor societatii Intell Competitiv, specializata in promovarea conceptului de competitivitate bazata pe informatie, peste 80% din companiile mari isi urmaresc atent firmele direct concurente (inclusiv pe clientii acestora) si formeaza baze de date cu analize si studii de piata, articole din presa, pagini web etc. Aceasta functie, numita "Intelligence", este apoi utilizata continuu in orientarile strategice ale businessului, contribuind hotarator la dezvoltarea companiei si, mai ales, la prevenirea unor surprize neplacute.
Angajatii pleaca, informatiile raman
"In mai multe tari dezvoltate, statul sustine prin programe nationale implementarea Intelligence-ului, iar universitatile organizeaza masterate cu aceasta specializare", ne-a declarat, ieri, dr. Vasile Paun, senior consultant la Intell Competitiv. El a aratat ca in Romania - prin comparatie - lipsesc instrumentele de management strategic si "foarte putine companii isi planifica actiunile pe baza de informatii". In firmele active din punctul de vedere Intelligence se organizeaza portaluri interne (de preferat, pe intranetul companiei), pe care se stocheaza datele culese de angajati privind concurenta, evolutiile de pe piata de profil, articolele din mass-media, de pe internet ori din alte surse.
Principalul avantaj al stocarii de date consta in faptul ca informatiile raman in firma, nu "pleaca" odata cu salariatii care, din diverse motive, parasesc organizatia. In plus, este evident ca a sti (aproape) totul despre firmele concurente si tendintele pietei aduce avantaje certe in batalia pentru cucerirea pietei. "Ramane la latitudinea echipei manageriale sa foloseasca aceste arme; daca nu se si aplica acele masuri care se impun in urma respectivelor informari, totul a fost in zadar", a mai spus Vasile Paun.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut