Kaspersky: Doar o persoană din zece înțelege cum funcționează criptomonedele
Data publicarii: 27-06-2019 | IT&CPotrivit unui studiu realizat și publicat recent de către cei de la Kaspersky, mulți oameni au câteva cunoștințe de bază în ceea ce privește criptomonedele, fiind conștienți cel puțin de existența lor însă doar 10% înțeleg cu adevărat cu funcționează această tehnologie, acestea fiind și cauzele unei lipse de interes major față de acestea.
Mai mult, rata de adopție la nivel global a criptomonedelor este în scădere în ultima perioadă, în ciuda publicității făcute de către influenceri precum Johnny Depp sau PewDiePie care au admis că utilizează astfel de monede. Din păcate, răspândirea la scară largă a criptomonedelor este împiedicată de lipsa de cunoaștere a fenomenului, de ignoranța oamenilor care fie nu au acces la informații relevante din acest domeniu, fie nu caută aceste informații din lipsă de interes ori de timp, poate chiar de surse de încredere.
Potrivit studiului, 18% dintre cei care au încercat să afle mai multe lucruri despre criptomonede s-au oprit la un moment dat din acest demers, considerând subiectul mult prea complicat din punct de vedere tehnic. O mulțime de foști utilizatori au renunțat de asemenea, mai ales în urma deprecierii accelerate a Bitcoin de anul trecut. Cu toate acestea, 14% dintre cei chestionați au recunoscut că sunt interesați de aceste monede și, chiar dacă nu le folosesc, sunt dispuși să încerce să o facă în viitorul apropiat.
Problemele cele mai mari apar însă pe fondul încrederii scăzute, a volatilității crescute a criptomonedelor și a unei temeri generale, teama de a nu pune în pericol finanțele personale.
„Este clar ca răspândirea la nivel de masa și creșterea segmentului de criptomonede sunt ținute pe loc de natura vulnerabila a tehnologiei”, spune Vitaly Mzokov, Head of Commercialization la Kaspersky.
„Chiar dacă exista un mare apetit pentru folosirea lor, nu e tentant sa-ti dai banii către „ceva” ce nu înțelegi în totalitate și în care nu ai încredere. Având în vedere ca siguranța investiției este de importanta cruciala pentru oameni, este vital ca ei sa poată lua singuri măsuri pentru a o proteja. Ca în cazul oricărei amenințări cibernetice, nimic nu poate înlocui vigilenta. Dacă vreți să schimbați criptomonede, fiți atenți la siguranța conturilor și a parolelor. Dacă urmăriți o investiție pe termen lung sau sa folosiți criptomonedele pentru plați, atunci păstrați-le într-un loc sigur și folosiți mai multe portofele. De asemenea, încurajăm companiile din acest domeniu sa se organizeze corespunzător, pentru a demonstra ca sunt capabili sa protejeze investițiile clienților.”
În acest sens, parteneri ai Kaspersky precum Merkeleon, au dezvoltat deja platforme sigure și stabile pentru tranzacționarea acestor monede, marketplace-uri menite să crească nivelul de încredere oferindu-le utilizatorilor siguranța de care au nevoie pentru a le utiliza în condiții optime.
„Criptomonedele au cu siguranță avantajele lor, dar, după cum se poate vedea, multi consumatori nu sunt conștienți încă de ele din cauza îngrijorărilor legate de securitate și de modul în care funcționează tehnologia. Este o industrie interesantă și construita pe încredere. Prin urmare, este imperativ ca toți jucătorii sa facă tot posibilul pentru a-și proteja rețelele și pentru a se asigura ca banii clienților sunt securizați", explica Alexey Sidorowich, Head of Sales and Business Development la Merkeleon.
Mai mult, rata de adopție la nivel global a criptomonedelor este în scădere în ultima perioadă, în ciuda publicității făcute de către influenceri precum Johnny Depp sau PewDiePie care au admis că utilizează astfel de monede. Din păcate, răspândirea la scară largă a criptomonedelor este împiedicată de lipsa de cunoaștere a fenomenului, de ignoranța oamenilor care fie nu au acces la informații relevante din acest domeniu, fie nu caută aceste informații din lipsă de interes ori de timp, poate chiar de surse de încredere.
Potrivit studiului, 18% dintre cei care au încercat să afle mai multe lucruri despre criptomonede s-au oprit la un moment dat din acest demers, considerând subiectul mult prea complicat din punct de vedere tehnic. O mulțime de foști utilizatori au renunțat de asemenea, mai ales în urma deprecierii accelerate a Bitcoin de anul trecut. Cu toate acestea, 14% dintre cei chestionați au recunoscut că sunt interesați de aceste monede și, chiar dacă nu le folosesc, sunt dispuși să încerce să o facă în viitorul apropiat.
Problemele cele mai mari apar însă pe fondul încrederii scăzute, a volatilității crescute a criptomonedelor și a unei temeri generale, teama de a nu pune în pericol finanțele personale.
„Este clar ca răspândirea la nivel de masa și creșterea segmentului de criptomonede sunt ținute pe loc de natura vulnerabila a tehnologiei”, spune Vitaly Mzokov, Head of Commercialization la Kaspersky.
„Chiar dacă exista un mare apetit pentru folosirea lor, nu e tentant sa-ti dai banii către „ceva” ce nu înțelegi în totalitate și în care nu ai încredere. Având în vedere ca siguranța investiției este de importanta cruciala pentru oameni, este vital ca ei sa poată lua singuri măsuri pentru a o proteja. Ca în cazul oricărei amenințări cibernetice, nimic nu poate înlocui vigilenta. Dacă vreți să schimbați criptomonede, fiți atenți la siguranța conturilor și a parolelor. Dacă urmăriți o investiție pe termen lung sau sa folosiți criptomonedele pentru plați, atunci păstrați-le într-un loc sigur și folosiți mai multe portofele. De asemenea, încurajăm companiile din acest domeniu sa se organizeze corespunzător, pentru a demonstra ca sunt capabili sa protejeze investițiile clienților.”
În acest sens, parteneri ai Kaspersky precum Merkeleon, au dezvoltat deja platforme sigure și stabile pentru tranzacționarea acestor monede, marketplace-uri menite să crească nivelul de încredere oferindu-le utilizatorilor siguranța de care au nevoie pentru a le utiliza în condiții optime.
„Criptomonedele au cu siguranță avantajele lor, dar, după cum se poate vedea, multi consumatori nu sunt conștienți încă de ele din cauza îngrijorărilor legate de securitate și de modul în care funcționează tehnologia. Este o industrie interesantă și construita pe încredere. Prin urmare, este imperativ ca toți jucătorii sa facă tot posibilul pentru a-și proteja rețelele și pentru a se asigura ca banii clienților sunt securizați", explica Alexey Sidorowich, Head of Sales and Business Development la Merkeleon.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall