Deloitte: Sponsorizările sunt din nou pe agenda modificărilor fiscale

Data publicarii: 01-10-2019 | Economie
Atât pentru asociațiile non-profit cât și pentru societățile comerciale care astfel își pot diminua nota de plată către stat, activitățile de sponsorizare au fost și vor rămâne de maxim interes pentru societatea românească în ansamblul său. În ultimul timp, și autoritățile fiscale s-au arătat din ce în ce mai interesate de acest tip de activitate, acestea decizând implementarea unei serii noi de prevederi legislative care în scurt timp, vor fi urmate de altele noi.

Astfel, în această vară, a fost majorată limita de acordare a beneficiului fiscal pentru societățile comerciale care fac sponsorizări, de la 0,5% la 0,75% din cifra de afaceri. În urma acestei măsuri, societățile comerciale care plătesc impozit pe profit, au posibilitatea de a scădea din acest impozit, sumele aferente cheltuielilor de sponsorizare în limita a 0,75 din cifra de afaceri, cu o limită de până la 20% din totalul impozitului datorat către stat.

Informațiile ne-au fost furnizate de Andreea Vlad, manager Servicii Fiscale și Anca Preda, Consultant Senior Servicii Fiscale din cadrul Deloitte România. Potrivit acestora, „societățile au un real beneficiu, deoarece pentru o cheltuială de 100 de lei (nedeductibilă, de altfel), pot avea un avantaj fiscal în numerar de 100 de lei prin reducerea impozitului de plată cu întreaga sumă, și nu doar cu 16% din aceasta”.

Noile limite se vor aplica începând cu al treilea trimestru al anului curent (2019). Astfel, societățile comerciale care au acordat sponsorizări în primele două trimestre, își vor calcula deducerile la fel ca până acuma (0,5%) urmând ca sponsorizările acordate în ultimele 6 luni ale anului să fie deductibile cu până la 0.75% din cifra de afaceri.

Mai mult, ultimul proiect de ordonanță privind modificarea Codului Fiscal publicat pe site-ul Ministerului de Finanțe cuprinde de asemenea măsuri privitoare la activitatea de sponsorizare. Noutățile legale vizează cazurile în care beneficiarii sumelor sponsorizate hotărăsc să restituie parțial sau integral aceste sume, societăților comerciale care le-au sponsorizat.

„În acest sens, proiectul de ordonanță prevede obligația regularizării impozitului pe profit datorat, fără a fi însă necesară depunerea unei declarații rectificative pentru perioadele trecute. Astfel, suma dedusă pentru sponsorizare în perioadele fiscale precedente se va adăuga ca diferență de plată la impozitul pe profit datorat în trimestrul sau anul în care are loc restituirea. În cazul în care restituirea este doar parțială, calculul trebuie refăcut proporțional” se arată în comunicatul Deloitte semnat de Andreea Vlad și Anca Preda.